پرسش خود را بپرسید

اصطلاح سیاسی " Hybrid Warfare"

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
٨٢

اصطلاح سیاسی

 " Hybrid Warfare" 

به چه معناست ؟مثال میشه بزنید 

١,٣٣٧
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٦٦

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

جنگ آمیخته یا جنگ ترکیبی (به انگلیسی: Hybrid warfare) به یک راهبرد نظامیگفته می‌شود که آمیخته‌ای از جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ نامنظم، جنگ مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات کشورهای خارجی، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و اینگونه موارد ساخته شده باشد. سازندهٔ این راهبرد تلاش می‌کند با آمیختن روشهای گوناگون، بیشترین آسیب را به کشور میزبان وارد نماید.برای نخستین بار فرانک هافمن این روش از جنگ را پیشنهاد کرد. جنگ ترکیبی یا هیبریدی که گاهی از آن با عنوان عملیات‌های پیچیده، جنگ‌های کوچک یا نامنظم نیز یاد می‌شود، بیانگر به‌کارگیری ترکیبی قابلیت‌های نیروهای نظامی متعارف به شیوه‌ای بدیع، پیچیده و هماهنگ شده‌است. این نوع نبرد، شامل عواملی است که از تاکتیک‌ها و آرایش‌های نظامی گرفته تا حمله‌های نظامی و غیرنظامی را دربر می‌گیرد.

باز نشر از سایت ویکیپیدیا: 👇

https://fa.wikipedia.org/wiki/جنگ_ترکیبی
٣٣,٧٧٨
طلایی
٤٣
نقره‌ای
٧٩٥
برنزی
٢٣٠
تاریخ
٢ ماه پیش

جنگ آمیخته یا جنگ ترکیبی (به انگلیسی: Hybrid warfare) به یک راهبرد نظامی گفته می‌شود که آمیخته‌ای از جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ نامنظم، جنگ مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات کشورهای خارجی، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و اینگونه موارد ساخته شده باشد. سازندهٔ این راهبرد تلاش می‌کند با آمیختن روشهای گوناگون، بیشترین آسیب را به کشور میزبان وارد نماید. برای نخستین بار فرانک هافمن این روش از جنگ را پیشنهاد کرد.

٣٩٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٣
برنزی
١٣
تاریخ
٢ ماه پیش

اصطلاح "Hybrid Warfare" یا جنگ ترکیبی به یک راهبرد نظامی پیچیده اشاره دارد که در آن ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی به کار گرفته میشود. این نوع جنگ شامل استفاده از ابزارهای مختلف مانند جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ نامنظم، جنگ مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات کشورهای خارجی و موارد مشابه است .  یک مثال برای جنگ ترکیبی، مداخله روسیه در کریمه در سال 2014 است. در این مورد، روسیه با استفاده از نیروهای ویژه "قابل انکار"، بازیگران مسلح محلی، نفوذ اقتصادی، اطلاعات غلط و بهرهبرداری از تفرقههای اجتماعی-سیاسی در اوکراین، به اهداف خود دست یافت .

٢٥,١٣١
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٦١٣
برنزی
١٩٧
تاریخ
٢ ماه پیش

این اصطلاح یعنی : جنگ ترکیبی یا جنگ نامنظم

در این روش جنگ، کشور مهاجم تنها از حملات نظامی استفاده نمی کند. بلکه با ایجاد راهبردهای پیچیده علاوه بر حملات نظامی به کشور هدف، از روش هایی مانند: جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات کشور هدف، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و اینگونه موارد استفاده می کند. سازندهٔ این راهبرد تلاش می‌کند با آمیختن روشهای گوناگون، بیشترین آسیب را به کشور میزبان وارد نماید. برای نخستین بار فردی به نام فرانک هافمن این روش از جنگ را پیشنهاد کرد.

٢٣٥,٠٦٧
طلایی
٨١
نقره‌ای
١,٠٨١
برنزی
١,٠٤٠
تاریخ
٢ ماه پیش

درود

  • جنگ آمیخته یا جنگ ترکیبی (به انگلیسی: Hybrid warfare) به یک راهبرد نظامی گفته می‌شود که آمیخته‌ای از جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ نامنظم، جنگ مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات کشورهای خارجی، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و اینگونه موارد ساخته شده باشد. سازندهٔ این راهبرد تلاش می‌کند با آمیختن روشهای گوناگون، بیشترین آسیب را به کشور میزبان وارد نماید. برای نخستین بار فرانک هافمن این روش از جنگ را پیشنهاد کرد.
  • جنگ ترکیبی یا هیبریدی که گاهی از آن با عنوان عملیات‌های پیچیده، جنگ‌های کوچک یا نامنظم نیز یاد می‌شود، بیانگر به‌کارگیری ترکیبی قابلیت‌های نیروهای نظامی متعارف به شیوه‌ای بدیع، پیچیده و هماهنگ شده‌است. این نوع نبرد، شامل عواملی است که از تاکتیک‌ها و آرایش‌های نظامی گرفته تا حمله‌های نظامی و غیرنظامی را دربر می‌گیرد

به‌طور خلاصه جنگ هیبریدی نوعی از جنگ است که در آن یکی از طرف‌های درگیر ساختار نیروهای خود را به‌نوعی بهینه کرده‌است که از ترکیب تمام منابع موجود – هم متداول و هم غیرمتداول – در یک زمینه و بستر فرهنگی منحصربه‌فرد استفاده کند تا اثرات خاص و هم‌افزایی در برابر یک رقیب متداول ایجاد کند

٢,٦٥٦
طلایی
١
نقره‌ای
٢٦
برنزی
٢٧
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما