پرسش خود را بپرسید
٤ رأی
٧ پاسخ
٧٦ بازدید

وقتی میخواهیم در مورد چند گویش نزدیک بهم بررسی کنیم، آیا بر اساس جغرافیا از یکدیگر جدا میشوند یا فقط گویش؟ و چرا؟ فرضاً در مورد گویش مازنی و گیلکی، یا کردی و لری، مرز خاکی برای تفکیک دو گویش مهم است یا نه؟ نظر شخصی خود را بفرمایید؟

١ هفته پیش
٣ رأی
٧ پاسخ
٨٤ بازدید

به نظر شما گویش لکی را باید کردی محسوب کرد؟ یا لری؟ یا مستقل؟ و چرا؟

١ هفته پیش
٦ رأی
تیک ٧ پاسخ
١٠٤ بازدید

کدام گزینه صحیح تر است؟ الف) لری، بلوچی، گیلکی، مازنی، کردی و... هر کدام یک زبان محسوب میشوند. ب)این گویش ها هر کدام گویش هایی با ریشه پارسی محسوب میشوند. ج) الف و ب صحیح هستند چون در زبان‌شناسی، اصطل ...

٢ هفته پیش
٢ رأی
١ پاسخ
٤٨ بازدید

من در  داستان بر دار کردن حسنک وزیر بیهقی دو نوع روایت دیدم. یکی:  فصلي خواهم نبشت در ابتداي حال برداركردن اين مرد و پس به شرح قصه شد. دیگری: فصلي خواهم نبشت در ابتداي حال برداركردن اين مرد و پس به سر قصه شد. توی عبارت دوم، من نمی‌دونم خوانش   «و پس به سر قصه شد» به چه صورته.  سرِ قصه، یا سر ، قصه؟

٢ هفته پیش
٥ رأی
٣ پاسخ
٥٩ بازدید

معنی  این جمله  منتسب به قائم مقام  شایع در گوغر رابه فارسی روان  امروزی  بنویسید «ارزنی     آمد مرجمکنام   ماش   فرستادیم   نخود   آمد برنجش  دهید  که  برنج آمد.»

٢ هفته پیش
٥ رأی
٣ پاسخ
٤٤ بازدید

معنی کلمه پشنگه در استان فارس چیست )peshngeh

٣ هفته پیش
١ رأی
٠ پاسخ
١٩ بازدید

احمدی الان پرخه ی لیوتی تیه  رو به صورت تک تک کلمات معنی کنید لطفا کردی کلهری هست ممنون

٤ هفته پیش
٢ رأی
٤ پاسخ
٤٤ بازدید

درود بر دوستان کورد زبان  من در تلاش یادگیری فعل گفتن به سه چیز برخوردم، گوتن که فهمیدم میشه گفتن، ایژم که فهمیدم میشه میگم و ده‌ڵێین   که میشه میگن الان سوال من اینجاست اینها همه فعل گفتن هستن؟مگر مثلا میگن نباید بشه ایژن؟  لطف کنید یک توضیحی بدید که چه تفاوتی هست من گیج شدم. 

١ ماه پیش
٤ رأی
٦ پاسخ
٧٣ بازدید

مورد کاربرد ضرب المثل «آ جو جکیدیم قوم شدیم» a ju jekidim qewm shodim    کجاست؟

١ ماه پیش
٢ رأی
٥ پاسخ
٥٤ بازدید

وسیله ای که قصاب چاقوی خود را تیز میکند نامش چیست

١ ماه پیش