استراتژی " Growth Hacking " به چه معناست ؟
استراتژی
" Growth Hacking "
به چه معناست ؟
٣ پاسخ
هک رشد به استراتژیهایی اشاره دارد که استارتآپها و کسبوکارهای دیجیتال از آن برای افزایش سریع پایگاه کاربر و درآمد خود با حداقل هزینه استفاده میکنند. این عناصر بازاریابی، توسعه محصول و تجزیه و تحلیل داده ها را برای ایجاد، آزمایش و اجرای استراتژی های تاثیرگذار ترکیب می کند. اصطلاح "هک رشد" توسط شان الیس، بنیانگذار و مدیر عامل GrowthHackers، در سال 2010 ابداع شد.
هکر رشد کسی است که از استراتژیهای خلاقانه و کمهزینه برای کمک به کسبوکارها برای جذب و حفظ مشتریان جدید استفاده میکند. هکرهای رشد گاهی اوقات بازاریاب رشد نامیده می شوند، اما هکرهای رشد به سادگی بازاریاب نیستند. هر کسی که در یک محصول یا خدمات دخالت دارد، از جمله مدیران محصول و مهندسان، می تواند یک هکر رشد باشد. بازاریابان رشد می توانند اعضای تیم رشد یک شرکت یا خود کارآفرینان باشند.
هکرهای رشد موثر معمولا دغدغه مند، داده محور، کنجکاو و تحلیلگر هستند. این خصوصیات به این معنا است که:
- هکرهای رشد تنها بر روی استراتژی های مرتبط با رشد کسب و کار تمرکز می کنند.
- آنها استراتژی های رشد نوآورانه را تبدیل به فرضیه کرده، آنها را اولویت بندی و سپس آزمایش میکنند.
- پس از آزمایش، دادههای به دست آمده را تجزیه و تحلیل میکنند تا ببینند چه چیزی کار میکند.
- هکر رشد ایده آل می داند که چگونه اولویت های رشد را تعیین کند. آنها میتوانند کانالهایی را برای جذب مشتری شناسایی کنند، موفقیت را اندازهگیری کنند و رشد مقیاس را افزایش دهند.
چگونگی کارکرد هک رشد:
اکنون سؤال این است که هک رشد چگونه کار میکند؟ برای هر شرکت، نکتهی اساس کشف استراتژی های رشد موثر و یافتن راه هایی برای اجرای آنها است.
بسیاری از استارت آپ ها از «قیف دزدان دریایی» دیو مک کلور به عنوان دستور رشد استفاده می کنند.آنها با هک رشد قیف دزدان دریایی، ضعیف ترین نقاط کسب و کار خود را شناسایی و بهبود میبخشند.
جنبه های اصلی قیف دزدان دریایی عبارتند از اکتساب (aquisition)، فعال سازی (activation)، حفظ (retention )، ارجاع (referral) و درآمد (revenue ) که مخفف آنها (AARRR) است. برخی از کارآفرینان یک "A" دیگر (awareness) را برای آگاهی از نام تجاری به عنوان بخش کلیدی قیف در نظر می گیرند. در هر صورت، اهداف اصلی این است که بتوان ترافیکِ مرجوعین را زیاد کرد و بدنبال آن، بازدیدکنندگان را جذب کرده و آنها را به کاربر تبدیل کرد و در نهایت کاربران را به عنوان یک پایگاه مشتری خوشحال حفظ نمود. اگر هر قسمت از قیف فروش بهینه شود، رشد شرکت سر به فلک میزند.
استراتژی های هک رشد
اکثر هک های رشد در سه حوزه اصلی قرار می گیرند:
بازاریابی محتوا
بازاریابی محصول
تبلیغات
بسته به تاکتیکهای مورد استفاده، بازاریابی محتوا میتواند راهی کمهزینه برای اطلاع رسانی درباره محصول فرد باشد. همچنین به شخص مشتاق ا کمک میکند تا به مخاطبان هدف خود برسد و کاربران فعال را به مشتری تبدیل کند.
نمونه هایی از هک رشد در بازاریابی محتوا عبارتند از:
راه اندازی یک وبلاگ و ایجاد محتوای ارزشمند و قابل اشتراک گذاری
وبلاگ نویسی مهمان برای ایجاد آگاهی از برند
ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی
نوشتن کتاب های الکترونیکی و کاغذهای سفید
پادکست و نمایش در پادکست های دیگر
میزبانی وبینارها، به خصوص اگر از مدل تجاری نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) استفاده شود — برگزاری مسابقات و هدایا
وادار کردن وبلاگ نویسان برای بررسی محصول شخصی
پیوستن به انجمنها، گروهها و زیرمجموعههای مرتبط
به دنبال بازاریابی تأثیرگذار برای بهبود و شهرت دهان به دهان بودن
بهینه سازی نرخ تبدیل و سایر معیارهای بازاریابی دیجیتال
طراحی صفحات تأثیرگذار
استفاده از کمپین های بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون ایمیل برای ایجاد ارتباط قوی تر با کاربران
بهبود دید محتوا با هک رشد سئو
فهرست شدن در بازارها و سایتهای مربوطه، مانند Product Hunt
* مرجع انگلیسی: سایت👇
مجموعه تکنیکهای بازاریابی و فروش برای پولدارتر شدن سریع با هزینه کمتر
منظور از هک رشد آزمونوخطای سریع با استفاده از تکنیکهای مختلف بازاریابی و توسعهی محصول است تا هدف اصلی هرچه سریعتر بر اساس نتایج سریع و فرصتهای سودآور و بالقوه به دست آید. در هک رشد هیچ قانونی در میان نیست و به علاوه نیازی هم به داشتن ابزار یا دستورالعمل خاصی نخواهد بود. این شما هستید که قوانین را وضع میکنید و در مییابید که چطور بهترین خدمات را به مخاطبان و مشتریان بالقوهی خود ارائه دهید.
همینطور ببینید:
https://abadis.ir/entofa/growth-hacking/