پرسش خود را بپرسید

SMEها در کسب کار به چه سازمان هایی میگن ؟

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٤١

SMEها 
در کسب کار به چه سازمان هایی میگن ؟

٢,٢٥٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١٠٥

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

بنگاه‌های کوچک و متوسط (به انگلیسی: small and medium-sized enterprises)،که بنگاه های کوچک و متوسط ​​(SMEs) یا کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​(SMBs) و همچنین بنگاه‌های زودبازده نیز عنوان می شوند ،بنگاه های اقتصادی هستند که با شاخص‌هایی مانند تعداد کارکنان، سرمایه، دارایی کل، حجم فروش و ظرفیت‌های تولیدی خاصی مشخص می شوند .

رایج‌ترین تعریف برای این بنگاه‌ها که با عنوان اختصاری SME در جهان شناخته می‌شوند، تعریف اتحادیه اروپا از آن‌ها است. براساس این تعریف بنگاه‌های زود بازده بنگاه های صنعتی، بازرگانی، کشاورزی یا خدماتی هستند که کارکنان آن‌ها کمتر از ۱۰۵ نفر باشند.براساس تعریف اتحادیه اروپا، دسته‌بندی بنگاه‌های کوچک و متوسط به این ترتیب است:

۱. بنگاه‌های خرد: ۹-۱ نفر نیروی کار

۲. بنگاه‌های کوچک: ۴۹- ۱۰ نفر نیروی کار

۳. بنگاه‌های متوسط: ۲۴۹- ۵۰ نفر نیروی کار

در بررسی وضعیت بنگاه‌های زودبازده در سراسر اروپا مشخص شد که در سال ۲۰۱۷، ۲۴.۶ میلیون SME در بخش بازرگانی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا فعالیت می‌کردند که ۲۲.۹ میلیون آن‌ها بنگاه های خرد، ۱.۴ میلیون بنگاه های کوچک و ۰.۲ میلیون بنگاه های متوسط بودند. در مقابل، تنها ۴۷۰۰۰ بنگاه بزرگ در این بازه زمانی در اروپا فعالیت می‌کردند.

کسب وکار های کوچک و متوسط در برابر کسب و کار های بزرگ قرار می‌گیرند و نسبت به آن ها مزایای بسیاری دارند؛ ازجمله ارزش افزوده، نوآوری، کارآفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر. بنگاه های کوچک و متوسط ​​همچنین باعث ایجاد رقابت در بسیاری از بخش های اقتصادی هستند.

با توجه به نقش این بنگاه ها در اشتغال، SME ها به علل اقتصادی و اجتماعی مهم هستند.مدیران عامل بنگاه های کوچک و متوسط ​​اغلب بنیانگذاران و مالکان آنها ​​هستند. وظایف مدیر عامل در یک بنگاه کوچک و متوسط ​​بازتاب دهنده وظایف مدیرعامل یک بنگاه بزرگ است: مدیر عامل باید زمان، انرژی و دارایی خود را به صورت راهبردی برای هدایت بنگاه های کوچک و متوسط ​​اختصاص دهد.

* باز نشر از سایت ویکی‌پدیا: 👇

https://fa.wikipedia.org/wiki/بنگاه‌های_کوچک_و_متوسط

٣٠,٤٧٥
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٧١٥
برنزی
٢١٢
تاریخ
١ ماه پیش

SMEها (Small and Medium Enterprises) به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اشاره دارند. این دسته از کسب‌وکارها به طور کلی به شرکت‌هایی گفته می‌شود که از نظر تعداد کارکنان، درآمد و دارایی‌ها در مقیاس کوچکی نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر قرار دارند. تعریف دقیق SMEها ممکن است بسته به کشور و سازمان‌های مختلف متفاوت باشد، اما به طور کلی، ویژگی‌های زیر برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود:

1. کسب‌وکارهای کوچک (Small Enterprises)**:
  - معمولاً دارای تعداد کمی کارکنان (معمولاً کمتر از 50 نفر) و درآمد سالیانه محدودی هستند.

2. کسب‌وکارهای متوسط (Medium Enterprises)**:
  - معمولاً دارای تعداد کارکنان بیشتری (بین 50 تا 250 نفر) و درآمد سالیانه بالاتری نسبت به کسب‌وکارهای کوچک هستند.

SMEها نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کنند، از جمله:

- ایجاد اشتغال: SMEها به عنوان منبع اصلی اشتغال در بسیاری از کشورها شناخته می‌شوند.
- نوآوری: این کسب‌وکارها معمولاً به دلیل انعطاف‌پذیری و قابلیت نوآوری، می‌توانند ایده‌های جدید و محصولات خلاقانه را به بازار معرفی کنند.
- توسعه اقتصادی: SMEها به رشد و توسعه اقتصادی کمک می‌کنند و می‌توانند به تنوع اقتصادی و کاهش وابستگی به صنایع بزرگ کمک کنند.

به طور کلی، SMEها به عنوان بخش حیاتی از اقتصاد هر کشور شناخته می‌شوند و حمایت از آن‌ها می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کمک کند.

١١,٠٧٧
طلایی
٥
نقره‌ای
١٦٣
برنزی
٩٣
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما