پرسش خود را بپرسید

ترجمه زبان انگلیسی

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٢٤

مفهوم این دو واژه رو میشه بگید 

Place Branding 
City Branding

٢,٠٣٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٠٣

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

با سلام و احترام

برندسازی مکان

برندسازی شهر

در جهانی که امروزه جابه جایی افراد، سرمایه ها و ایده ها بیشتر از هر زمان دیگری شده است، وجود یک برند مکان قوی نیز در راستای پیشرفت و توسعه ی شهری، اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است. شاید بتوان اینگونه گفت که شهرها برای بقای طولانی مدتی که همراه با پیشرفت های مستمر باشد نیاز به یک برند مستحکم و پایدار خواهند داشت.

اگرچه مفهوم برندسازی شهری در ظاهر مفهومی ساده و قابل درک برای همگان است، اما حقیقتا پیاده سازی آن کاری بسیار دشوار و زمان بر می باشد چرا که عوامل و مولفه های گوناگونی را شامل می شود که هریک تاثیرات چشمگیری در شکل گیری آن خواهند داشت: اقتصاد شهری، جامعه شناسی شهری، مباحث مرتبط با بافت و فضا، تجهیزات، چیدمان و مبلمان شهری، ساختمان و مسکن و … و در نهایت برنامه ریزی شهری مناسب برای هریک از آنها بی شک کار ساده ای نیست و یقینا در کوتاه مدت نیز امکان پذیر نخواهد بود.

از نمونه های موفق برندسازی مکان می توان به شهرهای پاریس، سنگاپور، بارسلون، آمستردام و کوالالامپور اشاره کرد که هریک اقدامات گوناگونی در راستای برندسازی خود انجام داده اند. برند یک مکان یک شبه ساخته نمی شود و نیازمند سال ها فعالیت و پروژه های منسجم می باشد. برای مثال برندسازی برای بارسلون را می توان حاصل اقدامات گوناگون از دهه ی ۱۹۸۰ تا سال های ۱۹۹۰ دانست. چشم انداز رهبران شهری، هویت شهر، مشارکت مردمی و خلاقیت به عنوان عوامل کلیدی موفقیت این شهر مورد توجه هستند.

شهر کوالالامپور نیز با استفاده از مدل سه مرحله ای Ashworth، برندسازی خود را آغاز کرد. هدف اصلی برندسازی برای این شهر، توسعه ی گردشگری بوده است. جذابیت های موجود در این شهر نیز آن را با شهرهای توسعه یافته جهان قابل مقایسه می کند.

نویسنده: خانم مائده فاضلی 

کارشناس ارشد مدیریت شهری (Emba)

منبع:  

http:/brandabout.ir

٧,٤١٠
طلایی
٠
نقره‌ای
١,٤٩٦
برنزی
١٧٥
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما