پرسش خود را بپرسید

معنی و مفهوم اصطلا ح پزشکی " Crohn's Disease"

تاریخ
٣ روز پیش
بازدید
٢٩

معنی و مفهوم اصطلا ح پزشکی 

" Crohn's Disease"

چی میشه ؟

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

سلام

بیماری  کرون یک بیماری التهابی روده می‌ باشد.

تاریخ
٣ روز پیش

بیماری کرون که به نام بیماری التهابی روده (IBD) نیز شناخته می‌شود، نوعی بیماری التهابی مزمن است که می‌تواند در هر قسمت از دستگاه گوارش از دهان تا مقعد ایجاد التهاب و زخم کند.

علت دقیق بیماری کرون ناشناخته است، اما تصور می‌شود که ترکیبی از عوامل ژنتیکی، ایمنی و محیطی در ایجاد آن نقش دارند.

علائم بیماری کرون می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و شامل موارد زیر می‌شود:

  • درد شکم
  • اسهال، که ممکن است خونی باشد
  • تب
  • خستگی
  • کاهش وزن
  • کم خونی
  • یبوست
  • علائم خارج روده‌ای، مانند التهاب مفصل، چشم‌ها یا پوست

هیچ درمانی برای بیماری کرون وجود ندارد، اما درمان‌ها می‌توانند به کنترل علائم و پیشگیری از عوارض کمک کنند. درمان‌ها ممکن است شامل داروها، تغییرات رژیم غذایی و جراحی باشد.

در اینجا برخی از منابع معتبر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری کرون آورده شده است:

توجه: من یک متخصص پزشکی نیستم و این اطلاعات را نباید به عنوان جایگزینی برای مشاوره پزشکی در نظر گرفت. اگر در مورد بیماری کرون یا سایر مشکلات پزشکی سؤالی دارید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

١,٦٣٩
طلایی
٠
نقره‌ای
٣٧
برنزی
١٧
تاریخ
٣ روز پیش

بیماری التهابی روده که التهاب مزمن سیستم گوارشی رو ایجاد خواهدکرد

٢٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٠
تاریخ
٣ روز پیش

کرون قسمت انتهایی روده باریک (ایلئوم) و قسمت ابتدایی روده بزرگ

بیماری کرون (به انگلیسی: Crohn's disease) یکی از بیماری‌های التهابی روده و غیرقابل درمان است که با التهاب دیواره روده مشخص می‌شود.

بیماری کرون یک بیماری مزمن بوده که قسمت‌های گوناگون دستگاه گوارش از دهان گرفته تا مقعد را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری بیشتر قسمت انتهایی روده باریک (ایلئوم) و قسمت ابتدایی روده بزرگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری می‌تواند تمام لایه‌های روده را درگیر سازد و حتی موجب فیبروز شود. شایع‌ترین ناحیه درگیر ایلئوسکال است. بین ضایعات معمولاً نواحی سالم وجود دارد. این بیماری تظاهرات خارج روده‌ای نیز دارد مانند آرتریت و ضایعات پوستی.

علائم و نشانه‌های آن اغلب شامل اسهال (که در صورت التهاب شدید روده ممکن است به اسهال خونین تبدیل گردد)، کاهش وزن و درد شکم است. برخی از عوارض این بیماری ممکن است در خارج از دستگاه گوارش رخ دهد، شامل کم خونی، خارش پوست، ورم مفاصل، التهاب چشم و احساس خستگی. از دیگر علائم این بیماری، راش و اریتم گرهی است. انسداد روده نیز معمولاً رخ می‌دهد و کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار گیرند.

١٠,١٣٠
طلایی
٢
نقره‌ای
٤٢
برنزی
٦١
تاریخ
٣ روز پیش

پاسخ شما