پرسش خود را بپرسید

suspension of droplets یعنی چی؟ معنی تخصصیش رو میخوام

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
١٧٨

suspension of droplets یعنی چی؟ معنی تخصصیش رو میخوام

٧٦
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٤

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

"Suspension of droplets" به معنی "تعلیق قطرات" است. در زمینه‌های علمی و تخصصی، این عبارت به توزیع قطرات کوچک مایع در یک محیط مایع یا گازی اشاره دارد، به طوری که این قطرات به صورت معلق در آن محیط باقی می‌مانند و به طور یکنواخت در سراسر محیط پراکنده‌اند.

برای مثال:

  • در شیمی کلوئیدی، "تعلیق قطرات" می‌تواند به مخلوطی اشاره کند که در آن قطرات کوچک یک مایع در یک مایع دیگر یا یک گاز معلق هستند.
  • در هواشناسی، این اصطلاح می‌تواند به قطرات آب معلق در هوا اشاره داشته باشد که مه یا ابر را تشکیل می‌دهند.
  • در مهندسی زیستی و پزشکی، تعلیق قطرات می‌تواند به سیستم‌هایی اشاره داشته باشد که در آن‌ها قطرات ریز داروها در یک مایع برای تزریق یا استنشاق معلق هستند.

در همه این موارد، "تعلیق" به حالت پایداری اشاره دارد که در آن قطرات به دلیل نیروی‌های مختلف مانند نیروی واندروالسی، نیروی الکترواستاتیکی یا استفاده از مواد پایدارکننده، از ته‌نشین شدن یا تجمع خودداری می‌کنند و به صورت پراکنده باقی می‌مانند.

٦,٩٥٥
طلایی
٧
نقره‌ای
١٩٣
برنزی
٧٠
تاریخ
٤ ماه پیش

معنی لغت می شود قطره معلق. در مقاله شبیه سازی عددی تغییر شکل و تجزیه قطره در میدان الکتریکی. در چکیده این مقاله دقیقا می تونی این واژه و معادل فارسی آن را ببینی در گوگل سرچ کن و دو فایل فارسی و انگلیسی آن را سرچ کن. بررسی نحوه عملکرد انواع نمک زدایی الکترو استاتیک نفت خام صفحه ۲۷ مقاله. مدل سازی فرآیند جدا سازی قطره نفت خام امولوسیونی از پساب واحد نمک زادیی. این مقالات ذهن تان را تا حدوی با مفهوم این واژه آشنا خواهند کرد . در این مقالات واژه معلق یا قطره معلق را سرچ کنید.

٤,٣٦٦
طلایی
٣
نقره‌ای
٨٨
برنزی
١٦
تاریخ
٣ ماه پیش

"Suspension of droplets" در زمینه‌های علمی و تخصصی به وضعیتی اشاره دارد که در آن ذرات مایع (قطرات) در یک محیط دیگر، که می‌تواند مایع یا گاز باشد، معلق هستند. 

در علوم فیزیکی و مهندسی، این اصطلاح به صورت زیر تعریف می‌شود:

1. **تعلیق قطرات در یک مایع**: در این حالت، قطرات مایع کوچکی در یک مایع دیگر پخش شده و معلق می‌مانند. به عنوان مثال، امولسیون‌ها (مانند مایونز) نمونه‌ای از تعلیق قطرات روغن در آب هستند.

2. **تعلیق قطرات در هوا**: در این حالت، قطرات مایع کوچکی در یک محیط گازی (مانند هوا) پخش شده و معلق می‌مانند. نمونه‌ای از این حالت می‌تواند مه یا آئروسل‌ها باشد که در آن‌ها قطرات آب یا دیگر مایعات در هوا معلق هستند.

تعلیق قطرات (Suspension of droplets) معمولاً در مباحث مربوط به دینامیک سیالات، شیمی فیزیک، مهندسی شیمی، و علم مواد مورد بررسی قرار می‌گیرد و نقش مهمی در فرآیندهایی مانند اسپری کردن، امولسیون‌سازی، و تشکیل آئروسل‌ها دارد.

١,٧٤٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٢٨
برنزی
١٣
تاریخ
٣ ماه پیش

عبارت "suspension of droplets" در زمینههای تخصصی مانند شیمی و مهندسی به معلق بودن قطرات مایع یا ذرات جامد در یک گاز اشاره دارد که به آن ایروسل گفته میشود. در اتمسفر، این ذرات معلق میتوانند شامل ذرات گرد و غبار، دوده، نمک دریا، سولفاتهای بیوژنیک و ولکانوژنیک، نیتراتها و قطرات ابر باشند . این نوع از معلقها به دلیل اینکه ذرات به اندازه کافی بزرگ هستند تا رسوب کنند، از کلوئیدها متمایز میشوند، زیرا در کلوئیدها ذرات کوچکتر هستند و رسوب نمیکنند . ایروسلها میتوانند از منابع طبیعی یا انسانساخت تولید شوند و اصطلاح ایروسل به طور معمول به مخلوط ذرات در هوا اشاره دارد، نه فقط به ماده ذرهای به تنهایی .

٢٥,١٢١
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٦١٣
برنزی
١٩٧
تاریخ
٤ ماه پیش

به تعلیق قطرات مایع یا ذرات جامد ریز در گاز، آئروسل یا افشانه می گویند. این افشانه‌ها در جو، از ذرات ریز گرد و غبار و دوده، مه، ابرها و غیره تشکیل شده‌اند.

٣٢,٩٥٢
طلایی
٤٢
نقره‌ای
٧٨٢
برنزی
٢٢٦
تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما