پرسش خود را بپرسید

معنی اصطلاح تخصصی " RTB (Real-Time Bidding)"

تاریخ
٤ روز پیش
بازدید
٥٤

معنی اصطلاح تخصصی

 " RTB (Real-Time Bidding)"

در مدیریت بازاریابی چیه ؟

٤٣٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٢

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

مناقصه زمان واقعی (RTB) نوعی تبلیغات برنامه‌ای است که امکان خرید و فروش تبلیغات دیجیتال را در زمان واقعی فراهم می‌کند. وقتی کاربران به یک وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه می‌روند، یک حراج بلادرنگ برگزار می‌شود که در آن تبلیغ‌کنندگان برای یک فضای تبلیغاتی رقابت می‌کنند. اگر تبلیغ‌کننده بالاترین پیشنهاد را در حراج داشته باشد، تبلیغ او در وب‌سایت ناشر یا برنامه تلفن همراه نمایش داده می‌شود.

مناقصه زمان واقعی (RTB) چگونه کار می کند؟
مناقصه بلادرنگ از طریق فرآیندی که شامل پلتفرم های طرف عرضه (SSP= Supply Side Platform)، پلتفرم های سمت تقاضا (DSP = Demand Side Platform) و مبادلات تبلیغاتی (Advertising Face Exchanges) است، تسهیل می شود.

پلت فرم سمت عرضه
از طریق مناقصه زمان واقعی، ناشران و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند آگهی‌هایی را که توسط یک پلتفرم سمت عرضه تسهیل می‌شود، بفروشند و بخرند. SSP یک نرم افزار برنامه ریزی شده برای ناشران است تا فروش آثار تبلیغاتی خود را تسهیل کند. با اتصال ناشران با مبادلات تبلیغاتی متعدد، پلتفرم‌های طرف تقاضا و شبکه‌های تبلیغاتی به‌صورت هم‌زمان، SSP‌ها به ناشران (معروف به تأمین‌کنندگان) اجازه می‌دهند تا نمایش‌ها را به مجموعه بیشتری از مشتریان بالقوه بفروشند و به تأمین‌کنندگان اجازه می‌دهد محدوده پیشنهادی را برای به حداکثر رساندن درآمد خود تعیین کنند.

پلت فرم سمت تقاضا
پلتفرم سمت تقاضا، نرم افزاری برنامه ریزی شده برای تبلیغ کنندگان است که خرید رسانه ای خودکار و متمرکز از منابع متعدد را فراهم می کند. همانطور که از نام آن پیداست، یک DSP توسط سمت تقاضای معادله تبلیغات هدایت می‌شود: تبلیغ‌کنندگان به دنبال موجودی هستند که به آنها کمک می‌کند در زمان مناسب، در یک بودجه تعریف‌شده، به مخاطبان مناسب دست یابند.

تبادل آگهی
در تبلیغات برنامه‌ای، بورس آگهی یک بازار آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان، آژانس‌ها، پلتفرم‌های طرف تقاضا، ناشران و پلت‌فرم‌های طرف عرضه می‌توانند برای موجودی تبلیغاتی از ناشران مختلف با استفاده از RTB پیشنهاد دهند. تبلیغ کنندگان با شرکت در فرآیند مناقصه قیمت را تعیین می کنند. علاوه بر این، با تبادل تبلیغات، تبلیغ‌کنندگان در مورد مکان نمایش آگهی‌هایشان دید پیدا می‌کنند.

* مرجع انگلیسی: سایت 👇

https://advertising.amazon.com/library/guides/real-time-bidding

٤١,٩٥٦
طلایی
٥٢
نقره‌ای
٩٧٢
برنزی
٢٨٥
تاریخ
٤ روز پیش

پاسخ شما