پرسش خود را بپرسید

معنی جمله زیر چیه

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٤٩

معنی؟

The ideal self is partly shaped by elemeys of consumer's culture such as heros

١٣٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٥

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

"خودِ ایده‌آل تا حدی توسط عناصری از فرهنگ مصرف‌کننده، مانند قهرمانان، شکل می‌گیرد."

ما تو زندگیمون یه تصویری از خودمون تو ذهنمون داریم، یه "خودِ ایده‌آل" که دوست داریم اون شکلی باشیم. این "خودِ ایده‌آل" یه بخشیش از آرزوها و خواسته‌های درونی خودمون میاد، یه بخشیش هم از چیزایی که تو جامعه و فرهنگمون می‌بینیم و می‌شنویم.

حالا این جمله میگه یکی از چیزایی که روی این "خودِ ایده‌آل" ما تاثیر می‌ذاره، فرهنگ مصرف‌گراییه. یعنی چی؟ یعنی چیزایی که تو تبلیغات می‌بینیم، چیزایی که بقیه می‌خرن و استفاده می‌کنن، چیزایی که به عنوان "مُد" و "لاکچری" شناخته می‌شن، اینا همه روی ما تاثیر می‌ذارن و باعث می‌شن که ما هم دلمون بخواد اون چیزا رو داشته باشیم و شبیه آدمایی بشیم که اون چیزا رو دارن.

یکی از این عناصر فرهنگ مصرف‌گرایی، "قهرمان‌ها" هستن. حالا این قهرمان‌ها کی می‌تونن باشن؟

آدمای مشهور: بازیگرا، خواننده‌ها، ورزشکارا و...

شخصیت‌های خیالی: شخصیت‌های فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها و...

اینفلوئنسرها: آدمایی که تو شبکه‌های اجتماعی پُرطرفدار هستن و یه جورایی "الگو" محسوب می‌شن.

ما وقتی این قهرمان‌ها رو می‌بینیم که یه چیز خاصی رو استفاده می‌کنن یا یه سبک زندگی خاصی دارن، ناخودآگاه دلمون می‌خواد که شبیه اونا بشیم و اون چیزا رو داشته باشیم. اینجوریه که فرهنگ مصرف‌گرایی و قهرمان‌هایی که توش وجود دارن، روی "خودِ ایده‌آل" ما تاثیر می‌ذارن.

یه مثال ساده:

فرض کن یه دختر نوجوون یه بازیگر معروف رو می‌بینه که همیشه لباس‌های گرون‌قیمت و مارک‌دار می‌پوشه. ممکنه این دختر هم دلش بخواد که مثل اون بازیگر لباس بپوشه و اینجوری "خودِ ایده‌آل" خودش رو به اون چیزی که تو ذهنشه نزدیک‌تر کنه.

خلاصه:

این جمله داره میگه که فرهنگ مصرف‌گرایی و قهرمان‌هایی که توش وجود دارن، می‌تونن روی تصویری که ما از خودمون تو ذهنمون داریم (یعنی همون "خودِ ایده‌آل") تاثیر بذارن و باعث بشن که ما دلمون بخواد یه سری چیزای خاص رو داشته باشیم یا یه سبک زندگی خاصی رو دنبال کنیم.

٦٦,٨٤٣
طلایی
٢٩
نقره‌ای
١,٢٧٧
برنزی
٣٥٥
تاریخ
١ هفته پیش

خود ایده‌آل تا حدی توسط عناصر فرهنگ مصرف‌کنند مثله قهرمانان، شکل می‌گیره

٣٤
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٤
تاریخ
١ هفته پیش

اول باید جمله "The ideal self is partly shaped by elements of consumer's culture such as heroes" رو با هم بررسی کنیم و ببینیم معنیش چیه:

تحلیل جمله:
  • The ideal self: این عبارت به "خودِ ایده‌آل" اشاره داره. "خودِ ایده‌آل" به تصویری از خودمون اشاره می‌کنه که دوست داریم باشیم یا فکر می‌کنیم باید باشیم. این تصویر شامل ویژگی‌ها، ارزش‌ها، مهارت‌ها، و ظاهریه که ما برای خودمون ایده‌آل می‌دونیم.
  • is partly shaped by: این عبارت یعنی "تا حدی شکل گرفته است توسط". یعنی "خودِ ایده‌آل" ما تحت تأثیر چیزهای دیگه ای هم هست.
  • elements of consumer's culture: این عبارت به "عناصر فرهنگ مصرف‌کننده" اشاره داره. فرهنگ مصرف‌کننده شامل ارزش‌ها، باورها، و سبک زندگی هست که از طریق تبلیغات، رسانه‌ها، مد، و مصرف کالاها و خدمات شکل می‌گیره.
  • such as heroes: این عبارت یعنی "مانند قهرمانان". قهرمانان در فرهنگ مصرف‌کننده، شخصیت‌های شناخته شده و محبوبی هستن که به عنوان الگو و سرمشق برای دیگران معرفی می‌شن. این قهرمانان می‌تونن شخصیت‌های مشهور ورزشی، هنری، سینمایی، یا حتی شخصیت‌های داستانی باشن.
معنی کلی جمله:

جمله "The ideal self is partly shaped by elements of consumer's culture such as heroes" به این معنی هست که "خودِ ایده‌آل ما، تا حدی تحت تأثیر عناصر فرهنگ مصرف‌کننده، به‌ویژه قهرمانان، شکل می‌گیره."

به عبارت دیگه، این جمله میگه که ما اغلب تصویری از خودمون رو به عنوان ایده‌آل در نظر می‌گیریم که تا حدی تحت تأثیر الگوهایی هست که در فرهنگ مصرف‌کننده می‌بینیم. مثلاً، ممکنه بخوایم مثل یک ورزشکار معروف قوی باشیم، یا مثل یک هنرمند مشهور خلاق باشیم، یا مثل یک شخصیت سینمایی شجاع باشیم. این الگوها در واقعیت می توانند ایده آل های کاذب باشند که در فرهنگ مصرف گنجانده شده اند تا مصرف کنندگان را تشویق به خرید و مصرف بیشتر کنند.

توضیحات بیشتر:
  • تاثیر فرهنگ مصرف: فرهنگ مصرف‌کننده از طریق تبلیغات، رسانه‌ها، و سایر ابزارها، ایده‌ها و الگوهایی رو به ما معرفی می‌کنه که به نظر جذاب و مطلوب می‌رسن. این ایده‌ها می‌تونن درباره سبک زندگی، ظاهر، ارزش‌ها، و اهداف باشن.
  • نقش قهرمانان: قهرمانان در فرهنگ مصرف‌کننده، به عنوان الگوهایی از موفقیت و کمال معرفی می‌شن. ما اغلب سعی می‌کنیم ویژگی‌ها و رفتار اونها رو تقلید کنیم و تصویری از خودمون رو بر اساس اونها شکل بدیم.
  • محدودیت‌ها: این جمله نمیگه که "خودِ ایده‌آل" فقط توسط فرهنگ مصرف‌کننده شکل می‌گیره. بلکه میگه این فرهنگ "تا حدی" در این شکل‌گیری تاثیر داره. عوامل دیگه‌ای مثل خانواده، دوستان، تجربیات شخصی، و ارزش‌های فرهنگی هم در شکل‌گیری "خودِ ایده‌آل" نقش دارن.
  • نقد فرهنگ مصرف: این جمله در واقع نوعی نقد به فرهنگ مصرف‌کننده هم محسوب میشه. نشون میده چطور فرهنگ مصرف‌کننده با ارائه الگوهای خاص، می‌تونه بر روی تصور ما از خودمون و خواسته‌های ما تأثیر بذاره.
مثال:

فرض کنید کودکی، فوتبالیست معروفی رو می‌بینه که بسیار ماهر، موفق، و محبوب هست. این کودک ممکنه "خودِ ایده‌آل" خودش رو بر اساس این فوتبالیست شکل بده و بخواد مثل اون بشه. در این مثال، قهرمان ورزشی به عنوان یک عنصر فرهنگ مصرف‌کننده، بر روی "خودِ ایده‌آل" کودک تأثیر گذاشته.

خلاصه:

جمله "The ideal self is partly shaped by elements of consumer's culture such as heroes" میگه که "خودِ ایده‌آل" ما، یعنی تصویری که دوست داریم از خودمون داشته باشیم، تا حدی تحت تأثیر فرهنگ مصرف‌کننده و به‌ویژه قهرمانانی هست که در اون فرهنگ می‌بینیم.

تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما