پرسش خود را بپرسید

اصطلاج تخصصی " Customer Acquisition Cost (CAC) Optimization " یعنی چی؟

تاریخ
٦ ماه پیش
بازدید
٥٩

اصطلاج تخصصی بازاریابی

 " Customer Acquisition Cost (CAC) Optimization "

یعنی چی؟

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

اصطلاح تخصصی Customer Acquisition Cost (CAC) Optimization در بازاریابی به معنی:

"بهینه‌سازی هزینه جذب مشتری" است.

---

توضیح کامل:

CAC (هزینه جذب مشتری):

مقدار پولی است که یک شرکت برای جذب یک مشتری جدید خرج می‌کند (شامل هزینه تبلیغات، فروش، تخفیف‌ها و...).

Optimization (بهینه‌سازی):

یعنی کاهش این هزینه، بدون کاهش کیفیت جذب مشتری.

---

هدف از CAC Optimization:

کمتر خرج کنی، ولی مشتری باکیفیت‌تری جذب کنی.

با بررسی کانال‌های تبلیغاتی، کمپین‌ها و رفتار مشتری‌ها، مشخص کنی:

کدام روش‌ها مؤثرتر و ارزان‌تر هستند؟

کدام هزینه‌ها را می‌توان کاهش یا حذف کرد؟

---

مثال ساده:

اگر برای جذب هر مشتری جدید ۵۰ دلار خرج می‌کنی، و با بهینه‌سازی تبلیغات و تمرکز بر مشتریان هدف این هزینه را به ۳۰ دلار برسانی، یعنی CAC را بهینه کرده‌ای.

٢,٦٣٨
طلایی
٢
نقره‌ای
٣٦٣
برنزی
٥٤
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما