دیکشنری

امتیاز
امتیاز در دیکشنری
٠
رتبه
رتبه در دیکشنری
٠
لایک
لایک
٠
دیس‌لایک
دیس‌لایک
٠

بپرس

امتیاز
امتیاز در بپرس
٢,٨٣٤
رتبه
رتبه در بپرس
٨٦
لایک
لایک
١٩٤
دیس‌لایک
دیس‌لایک
١٢

جدیدترین پیشنهادها

پیشنهادی موجود نیست.

جدیدترین ترجمه‌ها

ترجمه‌ای موجود نیست.

جدیدترین پرسش‌ها

پرسشی موجود نیست.

جدیدترین پاسخ‌ها

٠ رأی
٢ پاسخ
٥١ بازدید

انسان قبل از اینکه به زمین هبوط کند چند پیمان با خالق خود بسته است ؟  الم اعهد الیکم یا بنی آدم ان لا تعبدوا الشیطان انّه لکم عدوّ مبین ،  این پیمان مهمترین آنهاست که در قیامت یادآوری می‌شود ، و اولین پیمان آدم و انسان است ، مابقی آنها کدام اند ؟ 

٤ هفته پیش
رأی

 ۱. پیمان اول: توحید فطری و ربوبیت خداوند آیه معروف:  وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا ...

٣ هفته پیش
رأی
١ پاسخ
١١٦ بازدید

چرا در قرآن  راجع به الله فراوان آیه نازل شده ولی راجع به روح و فرشتگان خیلی اندک اشاره شده است ؟ در کتاب  انجیل هم همینطور ، ولی کتاب تورات برعکس است !!!!

١ ماه پیش
رأی

 ۱. قرآن یک کتاب توحیدیِ نهایی است؛ در قرآن، هدف اصلی رساندن انسان به توحید خالص است. پس: شناخت خدا (اسماء، صفات، افعال)  محور اصلی کتاب است. دعوت به عبودیت مستقیم و بی‌واسطه نسبت به الله ...

٣ هفته پیش
٠ رأی
١ پاسخ
٥١ بازدید

آیه ای در سوره فرقان هست که از اصحاب الرّس ذکری آمده ، و هیچ کجای کتاب نه درباره اینکه کجا بودند و کی بودند چه بلایی سرشون آمد نیست ، جایی هم ندیدم که از اصحاب الرّس مطلبی نوشته شده باشه ، دوستان کسی می‌دونه این مردم کجا بودند و چه برسرشون آمد ؟ 

١ ماه پیش
٠ رأی

سوره فرقان، آیه ۳۸ که می‌فرماید: > وَ عَادًا وَ ثَمُودَ وَ أَصْحَابَ الرَّسِّ وَ قُرُونًا بَیْنَ ذَٰلِكَ كَثِیرًا (و عاد و ثمود و اصحاب الرّس و نسل‌های بسیاری میان آنان را (هلاک کردیم))  «ا ...

٣ هفته پیش
٠ رأی
١ پاسخ
٨٧ بازدید

با  توجه به آیاتی که  در آنها اشاره شده است که الله چه کسانی و چه کسانی و چه چیزی و چه چیزی را دوست ندارد و امثال این آیات ، میتوان به این نتیجه رسید که غایت غائی یک شخصیت دارد ؟ یک من ؟ 

١١ ماه پیش
١ رأی

 می‌توان از دل آیات محبت و نفرت خدا نتیجه گرفت که: غایت غائیِ هستی، "شخصیت" دارد. نه به‌معنای محدود  انسانی، بلکه به‌معنای آگاهی، اراده، محبت و حضور زنده. این "منِ مطلق"، همان الله است که با بندگانش سخن می‌گوید، آنها را دوست دارد یا دوست ندارد و مقصد همه‌چیز به سوی اوست: "إلیه المصیر"

١ ماه پیش
٠ رأی
تیک ١ پاسخ
٨٠ بازدید

آیا علم و آگاهی و معرفتی بدون کلمات و کلام وجود دارد ؟ آیا همه معرفت ما با کلمات منتقل میشود ؟ و هیچ گونه معرفتی بدون کلام ما کسب نکرده ایم ؟ اگر پدیده و رویدادی با کلمات وصف نشود ، ناشناخته خواهد ماند ؟ حال آنکه خیلی از آگاهی های ما احساسی ست نه منطقی ، چگونه به جواب این پرسش خواهیم رسید که معرفت خاموش هم وجود دا رد ؟ یعنی تفکر بدون کلمات 

١١ ماه پیش
٠ رأی

شهود باطنی، معرفت حضوری و تجربه های عرفانی هیچکدوم زبانی نیستن حتی فهم نکته ها، اینکه یه دفعه مسئله ای به ذهن میاد و جوابی براش پیدا میکنه  جرقه های ذهنی که در فلسفه بهش اشراق میگن الهامات و دریافتهای این چنینی در ابعاد بزرگتر میشه وحی همه اینها مفاهیمی هستند که گاهی بیانشون در کلام نمیگنجه و زبان قاصره از تبیینشون

١ ماه پیش