پرسش خود را بپرسید

Sales forecasting رو چطور انجام میدن ؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٢٧

 Sales forecasting  رو چطور انجام میدن ؟

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

پیش بینی فروش از داده های فروش گذشته برای پیش بینی فروش آینده استفاده می کند. با نرم افزار پیش بینی فروش، می توان اهداف را تعیین کرد، تولید را تغییر داد و عملکرد بلندمدت فروش را پیگیری کرد.

پیش بینی فروش به فرد کمک می کند تا انتخاب های هوشمندانه ای در مورد موجودی، منابع، اهداف فروش، بودجه و برنامه ریزی استراتژیک داشته باشد. پیش بینی فروش با استفاده از مدل های کمی، تحقیقات بازار، تحلیل روند و ابزارهای نرم افزاری تخصصی برای پیش بینی اعداد فروش آینده امکان پذیر می‌شود.

در انتخاب بهترین ابزار  برای پیش بینی فروش که با نقشه راه، استراتژی و مدل کسب‌وکار فرد مطابقت داشته باشد، عوامل زیر بسیار مهم هستند:

۱- سهولت استفاده: کاربر باید ابزاری را انتخاب کند که برای ایجاد و اصلاح پیش بینی ها به راحتی بکار گرفته شود.

۲- یکپارچه‌سازی داده‌ها: فرد باید ببیند که با چندین منبع داده، از جمله نرم‌افزار حسابداری، سیستم‌های ERP، پلتفرم‌های CRM و غیره ارتباط برقرار می‌کند. باید دسترسی به یک نمای کلی گسترده تر و جامع تر از عملکرد کسب و کار را فراهم شود.

۳- رویکردهای پیش‌بینی: بسته به ترجیحات فرد، باید از روش‌های پیش‌بینی متفاوتی مانند رگرسیون، میانگین متحرک و هموارسازی نمایی استفاده کند.

۴- تجزیه و تحلیل سناریو: یکی از مواردی که نیاز به بررسی دارد این است که آیا  سناریوهای فرضی (چه می‌شود/بهترین حالت/بدترین سناریو) بر اساس چندین عامل یا مفروضات تجاری کمک می‌کند یا خیر.

۵- گزارش و تجسم: باید امکان ایجاد گزارش‌ها و داشبوردهای واضح و مختصر با نمودارها، چارتها، جداول و سایر عناصر بصری  برای کمک به اشتراک‌گذاری و انتقال پیش‌بینی‌ها به سهامداران کسب‌وکار فراهم شود.
۶- همکاری: با اجازه دادن برای به اشتراک گذاشتن یافته ها با هم تیمی ها، مدیران یا همکاران برای دریافت ورودی هایی که پیش بینی های فرد را بهبود می بخشد، باید دید آیا پیش بینی فروش از بازخورد پشتیبانی می کند یا خیر.
۷- به روز رسانی در زمان واقعی: پیش بینی فروش باید بتواند فرد را از هرگونه تغییر در اهداف فروش و پیش بینی‌اش  مطلع کند.

مرجع انگلیسی: سایت 👇

https://clickup.com/blog/forecasting-tools/

٣٥,٧٢٠
طلایی
٤٥
نقره‌ای
٨٣٨
برنزی
٢٤١
تاریخ
١ هفته پیش

پیش بینی فروش ، کاملا مشخص هست که به تقاضا بستگی دارد ، تقاضا هر چه بیشتر باشد فروش هم بالاتر خواهد بود ، 

دوم نرخ تمام شده کالای فروشی ست که آیا قابل رقابت هست یا خیر ! اگر کالایی باشد که فقط یک کمپانی تولید میکند که پیش بینی آن مشخص است ، 

البته موارد دیگری نیز هستند ولی مهم ترین آنها آنچه که عرض کردم بود

٣,٦٢٧
طلایی
٣
نقره‌ای
٧١
برنزی
٢٨
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما