پرسش خود را بپرسید

Outer Banks به چه معناست؟

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٦٧

Outer Banks

برگرفته از اسم یک سریال هست و دنبال فارسی روان این کلمه میگردم.

٩٣
طلایی
٠
نقره‌ای
٤
برنزی
٥

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

Outer Banks یا «سواحل دوردست» (که اغلب به اختصار OBX نامیده می شود) رشته ای از جزایر حائل به طول ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) هستند که در سواحل کارولینای شمالی و جنوب شرقی ویرجینیا، در ساحل شرقی ایالات متحده قرار دارند. آنها بیشتر خط ساحلی کارولینای شمالی را تشکیل می دهند و Currituck Sound، Albemarle Sound و Pamlico Sound را از اقیانوس اطلس جدا می کنند. سواحل  دوردست به دلیل گستره‌ی وسیع ساحلی باز ، یک مقصد توریستی مهم، شناخته می‌شود. سواحل دریا و اکوسیستم اطراف آن مناطق مهم تنوع زیستی از جمله چمن‌های ساحلی و بوته زارها هستند که به حفظ شکل زمین کمک می کنند.

کرانه‌های (سواحل) دوردست به ویژه در برابر افزایش سطح دریا و فرسایش سواحل آسیب پذیر هستند. بخشی از اثرات ترکیبات تغییرات آب و هوایی فرسایش ساحلی موجود ناشی از مدیریت ضعیف ساحلی و شیوه‌های ساخت‌وساز هست. در برخی از مناطق ساحلی، سطح دریاها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ حدود ۵ اینچ افزایش یافته است. برخی از بخش‌ها قبلاً به طور قابل توجهی فرسایش یافته‌اند، به طوری که بخش‌هایی از جزیره هاتراس حدود ۲۵ درصد عرض اولیه خود در سال ۲۰۱۴ را از دست داده‌اند. از قبل، طوفان‌های استوایی مانند طوفان ایرنه در سال ۲۰۱۱ باعث تخریب  زیرساخت ها و خصیصه‌های قابل توجهی از این نواحی شده‌اند.

مرجع انگلیسی: سایت🔻

https://en.wikipedia.org/wiki/Outer_Banks

٣٥,٣٨٢
طلایی
٤٤
نقره‌ای
٨٣٣
برنزی
٢٣٩
تاریخ
٢ هفته پیش

برابر این عبارت در پارسی می‌شود ((کرانه های دور)) ولی چون یک اسم خاص است شاید معنی را به خوبی نرساند

٢٥٧
طلایی
٠
نقره‌ای
٨٦
برنزی
٨٩
تاریخ
١ هفته پیش

Outer Banks  به یک زنجیره‌ای از جزیره‌های کوتاه و باردی در ساحل شرقی ایالت کارولینای شمالی در آمریکا اشاره دارد. این جزیره‌ها بین دریای اطلس و سواحل شمالی و جنوبی کارولینای شمالی قرار دارند و به عنوان یک مقصد مهم توریستی شناخته می‌شوند.

٣٧٧,٥٢٢
طلایی
٢٩٨
نقره‌ای
٤,٢٠٨
برنزی
٢,٥٢٩
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما