منظور از " Customer Avatar" چیه ؟
منظور از
" Customer Avatar"
چیه ؟
٣ پاسخ
"Customer Avatar" به معنای تصویری خیالی و دقیق از مشتری ایدهآل یک کسبوکار است. این تصویر شامل جزئیاتی مثل سن، جنسیت، شغل، درآمد، علایق، نیازها و چالشهایی است که این مشتری با آنها روبرو است. ایجاد یک "آواتار مشتری" به کسبوکارها کمک میکند تا محصولات، خدمات و استراتژیهای بازاریابی خود را به طور دقیقتر بر اساس نیازها و ترجیحات مشتریان هدف تنظیم کنند. یک نوع نقشهی ذهنی است که مسیر را برای جلب و حفظ مشتریان مشخص میکند.
آواتار مشتری (گاهی اوقات به عنوان شخصیت خریدار، شخصیت بازاریابی یا نمایه مشتری شناخته میشود) نشان دهنده مشتری ایدهآل شما است - نوع شخصی که میخواهید محصولات یا خدمات خود را خریداری کنید. به احتمال زیاد بارها و بارها به خصوص در زمینه بازاریابی دیجیتال، این عبارت را دیده اید
همان چیزی است که برای شناخت مشتریان به آن نیاز دارید. برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید، مخاطبان زیادی را جذب کنید و کسب و کارتان را رشد دهید
دانستن اطلاعات از مشتریان باعث میشود ما مشکلات و سلیقههای آنان را بخوبی درک کنیم و بر همین مبنا برای آنان محصولات و خدمات مورد نظرشان را طراحی کنیم.اینکه ما برای مشتریان خود آواتار ایجاد کنیم باعث شفافیت در نگرش ما نسبت به خدماتمان میگردد و باعث شناخت بهتر مشتریان میشود.نمایه یا پروفایل ی است که در آن شما ویژگی های شخص ایده آل که قراراست محصو ل را از شما خریداری کند مشخص می کنید .