پرسش خود را بپرسید

معنای contextual inquiry چیست ؟

تاریخ
١ روز پیش
بازدید
٥٧

معنای contextual inquiry  در جمله زیر چیست ؟

Gain a deeper understanding of the situation or problem at hand, through contextual inquiry

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

Contextual Inquiry که مطالعات میدانی یا تحقیقات زمینه‌ای ترجمه شده است، یکی از روش‌های تحقیق کیفی است. معمولا این مشاهده و مصاحبه روی جامعه‌ای کوچک از جامعه هدف انجام می‌شود. هدف از این روش تحقیق، رسیدن به درکی عمیق از رفتار کاربر است.

مطالعات میدانی در محیطی انجام می‌شود که همه کاربران به طور معمول در آن محیط از محصول استفاده می‌کنند. شاید به عقیده بسیاری، تحقیقات زمینه‌ای با روش مصاحبه یکسان باشد. اما این دو روش اصلا شبیه به هم نیستند. در معمولا در مصاحبه ممکن است جوابی که کاربران به مصاحبه‌کننده می‌دهند دقیق و واضح نباشد اما در این روش چون کاربر به صورت واقعی با محصول کار می‌کند، نتیجه کار دقیق‌تر است و اطلاعات بهتری را می‌تواند به محقق ارائه کند. در این روش محقق دید بسیار خوبی از درک کاربر از محصول به دست می‌آورد. محیط یا زمینه‌ی مورد نظر تحقیق ممکن است خانه، محیط کار و یا هر جای دیگر باشد چرا هدف محقق از استفاده از این روش تحقیق این است که کاربر را حین کار با محصول زیر ذره‌بین قرار دهد تا بفهمد کاربران با محصول چگونه کار می‌کنند و چه رفتارهایی از خود نشان می‌دهند.

تحقیقات زمینه‌ای یکی از متدهای روش تحقیق کیفی محسوب می‌شود که در آن از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا با آن محصول کار کنند. این روش تحقیق دید خوبی را درباره محصول و ارزش آن برای کاربر به طراح می‌دهد.

* باز نشر از سایت: 👇

https://amanjacademy.com/what-is-contextual-inquiry-in-ux/

٣٤,٠٢٢
طلایی
٤٣
نقره‌ای
٧٩٦
برنزی
٢٣٢
تاریخ
٢١ ساعت پیش

در این جمله، "contextual inquiry" به معنای "پرسش زمینه‌ای" یا "تحقیق در زمینه" است. این روش یک تکنیک تحقیقاتی است که محققان یا طراحان با کاربران در محیط طبیعی آن‌ها کار می‌کنند تا بفهمند چگونه کار می‌کنند و با چه چالش‌ها و نیازهایی روبرو هستند.

به عبارت دیگر، هدف از این تحقیق زمینه‌ای این است که با استفاده از مشاهده و مصاحبه در محیط واقعی کاربران، فهم عمیق‌تری از وضعیت یا مشکل موجود به دست آید. این به محققان کمک می‌کند تا نیازها و چالش‌های کاربران را بهتر درک کنند و در نتیجه راه‌حل‌های مناسب‌تری ارائه دهند.

٣٦٤,٥٨٩
طلایی
٢٨٣
نقره‌ای
٣,٩٩١
برنزی
٢,٤٢٠
تاریخ
٢٣ ساعت پیش

تحقیقات زمینه ای

١٦٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٣
تاریخ
١ روز پیش

پاسخ شما