پرسش خود را بپرسید

"Blue Ocean Strategy" چیست و چه تفاوتی با "Red Ocean Strategy" داره ؟

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٥٣

مفهوم

 "Blue Ocean Strategy"

 چیست و چه تفاوتی با 

"Red Ocean Strategy"

دارد؟

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

استراتژی “Blue Ocean” و “Red Ocean” دو رویکرد متفاوت در مدیریت کسب‌وکار هستند که توسط W. Chan Kim و Renée Mauborgne معرفی شده‌اند.

استراتژی Red Ocean

استراتژی “Red Ocean” به رقابت در بازارهای موجود اشاره دارد. در این رویکرد، شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با بهبود تدریجی و رقابت با رقبای موجود، سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. این نوع رقابت معمولاً به کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت محصولات منجر می‌شود، اما در نهایت بازار به شدت رقابتی و اشباع می‌شود، به طوری که به آن “اقیانوس قرمز” گفته می‌شود، زیرا رقابت شدید باعث “خونین” شدن بازار می‌شود.

استراتژی Blue Ocean

استراتژی “Blue Ocean” به ایجاد بازارهای جدید و بدون رقابت اشاره دارد. در این رویکرد، شرکت‌ها به جای رقابت در بازارهای موجود، به دنبال ایجاد تقاضای جدید و کشف فرصت‌های نوین هستند. این استراتژی بر نوآوری و خلق ارزش جدید تمرکز دارد و تلاش می‌کند تا رقابت را بی‌معنی کند. به این دلیل به آن “اقیانوس آبی” گفته می‌شود، زیرا این بازارها وسیع، عمیق و بدون رقابت هستند.

تفاوت‌های کلیدی
٣٧,٧٩٠
طلایی
٣٨
نقره‌ای
٥٦٥
برنزی
١١٩
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما