پرسش خود را بپرسید

معنی Thanksgiving

تاریخ
٢ روز پیش
بازدید
٢٦

معنی Thanksgiving

١٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

روز شکرگزاری (به انگلیسی: Thanksgiving Day تلفظ: تَنکس‌گیوینگ ) یک تعطیلی ملی در آمریکا و کانادا است و در این روز مردم به شکرانه برداشت محصولات جشنی برگزار می‌کنند.جشن‌های مشابهی هم در برخی نقاط دیگر دنیا برگزار می‌شود؛ در آمریکا روز شکرگزاری در چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر (متغییر است)و در کانادا در دومین دوشنبه ماه اکتبر گرفته می‌شود. جشن شکرگزاری ریشه در اعتقادات مذهبی و فرهنگی مردم دارد.تقریباً در هر منطقه از جهان و در میان هر قومی و دینی، جشن و شکرگزاری‌ای بعد از برداشت محصولات برگزار می‌شود. ریشه روز شکرگزاری را به منطقه بین‌النهرین نسبت می‌دهند اما جشن گفتن این روز در آمریکای شمالی ریشه در آداب و رسوم انگلیسی داشته و بعد از اصلاحات پروتستانی رایج شد.با اینکه بسیار از کارشناسان اعتقاد دارند در مورد ریشه جشن روز شکرگزاری در کانادا هیچ مدرک رسمی وجود ندارد، ولی عده‌ای تاریخ ۱۵۷۸ را تاریخ اولین روز شکرگزاری کانادایی‌ها می‌دانند. در این تاریخ دریانورد انگلیسی، مارتین فروبیشر اولین جشن شکرگزاری را برای خود برگزار کرد، البته نه برای شکرانه برداشت محصول، بلکه برای شکر اینکه بعد از یک سفر دریایی طولانی و پرخطر زنده ماند!
عده‌ای نیز اعتقاد دارند جشن شکرگزاری کانادایی‌ها مربوط به قرن هفدهم و در زمان مهاجرت فرانسوی‌ها به کانادا و زمانی که این فرانسوی‌ها برداشت محصولات خود را جشن می‌گرفتند بوده.

در حال حاضر روز شکرگزاری در کانادا در بیشتر نواحی تعطیل عمومی است. قسمت‌هایی که تعطیل نیستند، شامل کانادای آتلانتیک یعنی چهار استان نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره‌ی پرنس ادوارد هستند.

آلمان

جشن شکرانه برداشت محصول آلمان با نام Erntedankfest هرساله در اوایل ماه اکتبر توسط مسیحیان آلمان برگزار می‌شود.

ژاپن

ژاپنی‌ها نیز روز ۲۳ نوامبر هر سال را با برگزاری جشنی به نام (Kinrō Kansha no Hi) جشن می‌گیرن

تاریخ
٢ روز پیش

معنی تحت‌اللفظیش میشه: سپاسگزاری، حمد و ستایش، عبادت، شکرگزاری...

اما در متون معمولا اشاره داره به جشن روز شکرگزاری در آمریکا و کانادا. 

تاریخ
٢ روز پیش

روز «شکرگزاری،» تعطیلات ملی سالانه در ایالات متحده و کانادا که برداشت محصول و دیگر برکات سال گذشته را جشن می گیرند.

این روز در تاریخ های مختلف در ماه های اکتبر و نوامبر در ایالات متحده، کانادا، سنت لوسیا، لیبریا و به طور غیر رسمی در کشورهایی مانند برزیل، آلمان و فیلیپین جشن گرفته می شود. همچنین در شهر لیدن هلند و قلمرو استرالیا جزیره نورفولک مشاهده می شود. تعطیلات مختلف جشنواره برداشت با نام‌های مشابه در سرتاسر جهان در طول پاییز برگزار می‌شود. اگرچه روز شکرگزاری ریشه‌های تاریخی در سنت‌های مذهبی و فرهنگی دارد، اما از دیرباز به عنوان یک جشن سکولار نیز جشن گرفته می‌شود.

٢٨,٥٣٣
طلایی
٣٥
نقره‌ای
٦٦٨
برنزی
١٩٢
تاریخ
٢ روز پیش

با سلام

یعنی شکرگزاری

١,٩٦٢
طلایی
١
نقره‌ای
٣١
برنزی
١٢
تاریخ
٢ روز پیش

پاسخ شما