"CTA" یا Call to action معنیش چیه ؟
"CTA" یا Call to action
معنیش چیه ؟
١ پاسخ
CTA مخفف Call to Action است و آن را میتوان به صورت تحتاللفظی به شکل اقدام به عمل ترجمه کرد؛ اما ترجمهی فراخوانظاهراً برای آن بیشتر رواج یافته است.
هر جایی که در سایتها، اپلیکیشنها یا شبکه های اجتماعی، از شما دعوت میشود که اقدامی انجام دهید، با یک CTA روبرو هستید.
موارد زیر، برخی از رایجترین انواع CTA هستند:
دکمه پرداخت، دکمه خرید یا دکمه افزودن به سبد خرید در فروشگاه های آنلاین
فرم دریافت ایمیل (برای ثبت در لیست ایمیل یک سایت و مثلاً دریافت خبرنامه هفتگی)
دکمه یا لینکی که شما را به بازدید صفحهی دیگری در سایت دعوت میکند
دکمهی «مطالعهی بیشتر» که متن کامل پست یک وبلاگ را برایتان نمایش میدهد
باکس ثبت نام و عضویت در وبسایتها و اپلیکیشنها
یک بنر تبلیغاتی که برای کلیک کردن شما طراحی شده است
دکمههای بهاشتراکگذاری مطالب در نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی
لینکها، دکمهها یا فرمهایی که شما را به دانلود کردن یک فایل یا اپلیکیشن دعوت میکنند
اهمیت CTA در چیست؟
کمی به رفتار خودتان هنگام جستجو در وبسایتها و شبکههای اجتماعی فکر کنید.
بسیاری از ما، بازدیدکنندگان منفعل یا اصطلاحاً Passive Visitor هستیم. درصد بسیار کمی از بازدیدکنندگان یک صفحه، پس از بازدید کردن، کار دوم یا سومی را هم انجام میدهند:
- بسیاری از ما، یک پست اینستاگرام را که به ما پیشنهاد داده شده، میبینیم و بدون اینکه صفحهی اصلی پروفایل سر بزنیم، به سراغ پستهای دیگر میرویم.
- بسیار پیش میآید که عبارتی را در گوگل جستجو میکنیم و پس از باز کردن یک صفحه و خواندن آن، بدون اینکه حتی یک کلیک انجام دهیم، از آن سایت خارج میشویم.
- موارد بسیاری وجود دارد که به قصد خرید، از سایت یا اپلیکیشن یک فروشگاه بازدید میکنیم، دکمهی خرید را هم میبینیم، اما در آخرین لحظه، تصمیم میگیریم دکمه را فشار ندهیم و بدون اقدام به خرید، فروشگاه آنلاین را ترک میکنیم.
هر چقدر CTA بهتر طراحی شود، درصد کسانی که به شکل منفعل و Passive از سایت بازدید میکنند، کمتر میشود.
* باز نشر از سایت: 👇