معنی Know Your Customer (KYC)" در کسب و کار
معنی
Know Your Customer (KYC)"
در کسب و کار چی میشه ؟
٢ پاسخ
know your costomet
همان احراز هویت است.
این اصطلاح در تجارت و کسب و کارهای الکترونیکی و در معاملات ارزی و مخصوصا در معاملات رمزارزها یک الزام ذاتی است.
سایر سازمانها و سایر دولتها با این اصطلاح شاید طرف حساب و افراد را بخواهند کنترل کنند.
ولی در سیستم بلاکچین که آینده ی تعاملات جهانی خواهد بود، شناخت مشتری، و احراز هویت مشتری برای ممانعت از تکنیکهای سوء استفاده گری یک الزام است.
قوانین کشورها و برخی قوانین بین المللی ، برای هر ماهیتی یک چارچوب خاصی را در تعاملات مشخص کرده است. ولی در دهکده جهانی، معاملات قاچاق ، نرخ تبعیض قیمت ، تحریم یک شخص یا کشور یا یک سازمان ، گروههای تولید و معامله گر در موضوعات سلاح و بمب و مواد مخدر و محرک ، و ....هم وجود دارد و در معاملات این موضوعات الزاما باید مشخصات مشتری و هویت مشتری باید شفاف باشد .
از نظر مبحث بازاریابی و فروش نیز ، شناخت مشتری و هویت مشتری ، برای برنامه ریزی های تعاملات آینده و تسهیلات مشتریان خاص، الزام ْ kyc را بیشتر نمایان میسازد.
تعریف KYC به طور عمومی
KYC که مخفف Know Your Customer است در واقع اشاره به پروسهای دارد که طی آن موسسات و کسبوکارهای مختلف هویت مشتریان خود را تایید میکنند. هدف اصلی از احراز هویت (KYC) جلوگیری از اقدامات غیرقانونی مانند پولشویی، کلاهبرداری، تقلب و تامین سرمایه عملیات تروریستی است.
پروسه احراز هویت مشتری عموماً شامل جمعآوری و تایید اطلاعات مشتری است. اما زمانی که نوبت به موسسات بزرگ و خدمات مالی حجیم میرسد این پروسه هم سختگیرانهتر دنبال خواهد شد.
در صنایعی مانند خدمات مالی و بانکداری، شناخت مشتری بخشی حیاتی از اعتبارسنجی به شمار میرود. این فرآیند به موسسه ارائه دهنده خدمات کمک میکند مشتریان خود را به خوبی بشناسند، مقدار ریسک مرتبط با مشتری خود را بهتر ارزیابی کنند و در نهایت تصمیمگیری دقیقتری انجام دهند. همچنین احراز هویت (KYC) نقشی مهم در سازگاری با الزامات قانونی و استانداردهای جهانی را ایفا میکند.
بازنشر از :
https://nobitex.ir/mag/what-is-kyc/