پرسش خود را بپرسید

"Demand forecasting" به چه فرآیندی در زنجیره تامین اشاره دارد و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٣٧

"Demand forecasting"

به چه فرآیندی در زنجیره تامین اشاره دارد و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

پیش‌بینی تقاضا فرآیند استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده داده‌های جمع آوری شده برای برآورد و پیش‌بینی تقاضای آینده مشتریان برای یک محصول یا خدمات خاص است. پیش‌بینی تقاضا به کسب‌وکار کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری برای عرضه اتخاذ کند و کل فروش و درآمد را برای دوره‌ای از زمان آینده تخمین بزند.

انواع تکنیک های پیش بینی تقاضا

راه های مختلفی وجود دارد که کسب و کارها می توانند تقاضا را پیش بینی کنند. همه مدل‌های پیش‌بینی تقاضا از داده‌ها و تحلیل‌ها در دوره‌های زمانی خاص استفاده می‌کنند.

سطح کلان

پیش‌بینی تقاضا در سطح کلان به شرایط عمومی اقتصادی، نیروهای خارجی و سایر موارد گسترده‌ای که تجارت را مختل می‌کنند، می‌پردازد. این عوامل باعث می‌شود که کسب‌وکار در مورد فرصت‌های گسترش پورتفولیو، اطلاعات تحقیقات بازار و سایر تغییرات در بازار آگاه باشد.

سطح خُرْد

پیش‌بینی تقاضا در سطح خرد می‌تواند مختص یک صنعت، تجارت یا بخش مشتری خاص باشد (به عنوان مثال، بررسی تقاضا برای یک دئودورانت طبیعی برای مشتریان هزاره در شیکاگو، IL).

کوتاه مدت

پیش بینی کوتاه مدت تقاضا به دنبال پیش بینی تقاضا در یک دوره زمانی کوتاه است، معمولا کمتر از 12 ماه. این پیش‌بینی‌های تقاضا اغلب از عملیات روزانه و مدیریت موجودی یک برند اطلاع‌رسانی می‌کنند (به عنوان مثال، برنامه‌ریزی نیازهای تولید برای تبلیغ جمعه سیاه/دوشنبه سایبری).

بلند مدت

پیش‌بینی بلندمدت تقاضا برای پیش‌بینی تقاضا در یک دوره زمانی طولانی‌تر، معمولاً یک سال یا بیشتر، به نظر می‌رسد. پیش‌بینی‌های بلندمدت به برند کمک می‌کند تا الگوهای فصلی را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کند، ممکن است بر مسیر رشد آن تأثیر بگذارد و استراتژی کلی کسب‌وکارش را اطلاع دهد. به عنوان مثال، اگر یک برند تقاضای بالایی را برای پنج سال آینده پیش‌بینی کند، سهامداران ممکن است احساس راحتی بیشتری برای باز کردن یک مرکز جدید، گسترش بین‌المللی یا راه‌اندازی کانال‌های جدید داشته باشند.

فوائد:تهیه بودجه

وقتی می دانید چه مقدار موجودی برای برآورده کردن تقاضا نیاز دارید، می توانید بودجه ای ایجاد کنید که به آن پایبند باشید. پیش بینی تقاضا به برندها کمک می کند تا تصمیمات مالی استراتژیک بگیرند که از حاشیه سود محافظت می کند، کارایی هزینه را بهبود می بخشد، حسابداری موجودی را ساده می کند و هزینه کلی را کاهش می دهد.  

برنامه ریزی تقاضا و برنامه ریزی تولید

هیچ چیز مقیاس پذیری (یا شهرت شما) را سریعتر از فروختن هفته ها متوالی از بین نمی برد. پیش‌بینی مناسب تقاضا و کنترل موجودی می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی صحیح تولید کمک کند، بنابراین زمانی که مشتریان شما می‌خواهند، موجودی را در دسترس داشته باشید.  

پیش‌بینی تقاضا همچنین هنگام انتخاب SKU برای سرمایه‌گذاری، شما را راهنمایی می‌کند تا در نهایت با مقدار ناکافی یک محصول محبوب و عرضه بیش از حد یک SKU  غیرقابل فروش مواجه نشوید. همچنین می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی ظرفیت در سراسر شبکه تکمیل خود کمک کند، بنابراین به طور تصادفی از ظرفیت در هیچ تأسیساتی تجاوز نمی‌کنید.

ذخیره سازی موجودی

هرچه موجودی بیشتری در دسترس داشته باشید، هزینه نگهداری آن بیشتر است. با پیش‌بینی دقیق تقاضا، می‌توانید از ذخیره‌سازی بیش از حد تصادفی و هزینه‌های ذخیره سنگین ناشی از آن جلوگیری کنید.

توسعه استراتژی قیمت گذاری

پیش‌بینی تقاضا فقط به شما کمک نمی‌کند سطح موجودی ایده‌آل را حفظ کنید، بلکه می‌تواند به شما امکان قیمت‌گذاری محصولات بر اساس تقاضا را نیز بدهد.  

به عنوان مثال، اگر عرضه محدودی از یک محصول پرتقاضا وجود دارد، می توانید از اصل کمیابی برای افزایش قیمت به عنوان یک پیشنهاد انحصاری استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر مقدار اضافی محصولی دارید که تقاضای کمی دارد، می‌توانید آن را در معرض فروش بگذارید یا آن را با محصول دیگری همراه کنید تا آن را از انبار خود خارج کنید.

* مرجع انگلیسی- سایت: 👇

https://www.shipbob.com/blog/demand-forecasting/  

٢٢,٥١٠
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٤٦١
برنزی
١٦٥
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما