"edutainment" یعنی چی و ترکیب کدام کلماته ؟
"edutainment"
یعنی چی و ترکیب کدام کلماته ؟
٢ پاسخ
Edutainment: به فارسی سرگرمی آموزشی به نوعی از سرگرمی و بازی گفته می شود که با تمرکز بر روی آموزش در حوزه خاصی ایجاد شده است.کنار هم قرار گرفتن آموزش (Education) + سرگرمی (entertainment) باعث ایجاد اصطلاح Edutainment شده است که به ترکیبی از آموزش و سرگرمی اشاره دارد که شامل استفاده از روش های سرگرمی برای آموزش محتوای آموزشی به روشی موثر و جذاب است.
هدف:
Edutainment ایجاد محیطی است که در آن یادگیری به یک تجربه لذت بخش تبدیل شود تا یک کار طاقت فرسا.اما این دقیقاً هدف سرگرمی اموزشی است یعنی آموزش با هدف لذت بردن از یادگیری
مزایا:
• دانش آموزان از موضوعات نظری درک بهتری پیدا می کنند.
• قدرت خلاقیت و تجسم افراد را افزایش می دهد.
• کلاس های درس معمولی به کلاس های هوشمند تبدیل می شوند.
• کاربردهای زیادی در انتقال آموزش از طریق سرگرمی دارد.
• دانش آموزان را برای یادگیری شخصی تشویق می کند.
• یادگیری قابل حمل و مبتنی بر بازی است.
• فرهنگ دیجیتال در مدارس ترویج و بهبود می یابد.
Edutainment که به فارسی "سرگرمی آموزشی" یا "آموزشی سرگرمکننده" ترجمه میشود، یک واژه ترکیبی از دو کلمه "Education" (آموزش) و "Entertainment" (سرگرمی) است. این اصطلاح به رویکردی در آموزش اشاره دارد که از عناصر سرگرمکننده برای جذب مخاطب و تسهیل یادگیری استفاده میکند.
هدف اصلی edutainment:هدف اصلی edutainment افزایش انگیزه و مشارکت دانشآموزان در فرآیند یادگیری است. با استفاده از عناصر سرگرمکننده مانند بازیها، داستانها، فعالیتهای تعاملی و فناوریهای جدید، edutainment میتواند یادگیری را جذابتر و مفیدتر کند.
مزایای edutainment:- افزایش انگیزه و مشارکت: edutainment میتواند با جذابتر کردن فرآیند یادگیری، انگیزه و مشارکت دانشآموزان را افزایش دهد.
- بهبود یادگیری: edutainment میتواند به دانشآموزان کمک کند تا مفاهیم را بهتر درک و به خاطر بسپارند.
- توسعه مهارتهای تفکر انتقادی: edutainment میتواند به دانشآموزان کمک کند تا مهارتهای تفکر انتقادی و حل مسئله خود را توسعه دهند.
- افزایش خلاقیت: edutainment میتواند به دانشآموزان کمک کند تا خلاقتر و نوآورتر شوند.
- ایجاد تجربیات یادگیری مثبت: edutainment میتواند تجربیات یادگیری مثبت و به یاد ماندنی برای دانشآموزان ایجاد کند.
edutainment در زمینههای مختلف آموزشی از جمله مدارس، دانشگاهها، محل کار و موزهها کاربرد دارد.
برخی از نمونههای edutainment:- بازیهای آموزشی: بازیهای آموزشی میتوانند به دانشآموزان در یادگیری ریاضیات، علوم، زبان و سایر موضوعات کمک کنند.
- شبیهسازیها: شبیهسازیها میتوانند به دانشآموزان کمک کنند تا مفاهیم پیچیده را در دنیای واقعی تجربه کنند.
- داستانهای تعاملی: داستانهای تعاملی میتوانند به دانشآموزان کمک کنند تا در داستان غوطهور شوند و مفاهیم را به طور فعال یاد بگیرند.
- برنامههای کاربردی آموزشی: برنامههای کاربردی آموزشی میتوانند به دانشآموزان در یادگیری در هر زمان و هر مکانی کمک کنند.
- بازیهای نقشآفرینی: بازیهای نقشآفرینی میتوانند به دانشآموزان کمک کنند تا مهارتهای حل مسئله و تفکر انتقادی خود را توسعه دهند.
edutainment رویکردی نوآورانه و موثر در آموزش است که میتواند به افزایش انگیزه و مشارکت دانشآموزان، بهبود یادگیری و ایجاد تجربیات یادگیری مثبت کمک کند.