فلسفه بازاریابی اجتماعی
فلسفه بازاریابی اجتماعی بین سه عامل توازن ایجاد می کند. آن سه کدامند؟
سود، رفاه، امنیت
منافع شرکت، رفاه انسان، تامین خواست مصرف کننده
تامین خواست مصرف کننده، سود، تقاضا
منافع تولیدکننده، خواست مشتری، رفاه انسان
٢ پاسخ
فلسفه بازاریابی اجتماعی، جدیدترین نگرش در میان نگرشهای بازاریابی است. فلسفه بازاریابی اجتماعی به مسئولیت اجتماعی سازمان توجه دارد و مبتنی بر این اصل است که هر سازمان باید نخست نیازهای بازار هدف را بشناسد؛ سپس در مقایسه با رقبا این نیازها را به طور کارآمد و مؤثری ارضاء کند به گونهای که آسایش و رفاه مشتری و جامعه هر دو فراهم شود. این فلسفه به منظور سالم سازی محیط زیست، بین سه عامل: منافع سازمان، ارضای بهینه نیازها و خواستههای مصرف کنندگان و رفاه اجتماعی دراز مدت جامعه، توازن ایجاد میکند.