پرسش خود را بپرسید

I pleat the fifth

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
٥٧

ترجمه و معادل دقیق آن بخ فارسی 

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

به نظر می‌رسد که در پیام شما اشتباه تایپی وجود دارد. اگر منظور شما "I plead the fifth" بود، این عبارت در سیستم قانونی ایالات متحده استفاده می‌شود. این عبارت به پنجمین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده اشاره دارد که شهروندان را در برابر اقرار علیه خویش (Self-incrimination) محافظت می‌کند.

وقتی کسی می‌گوید "I plead the fifth"، او از پاسخ دادن به سوالی اجتناب می‌کند، به خصوص در زمینه قانونی، به دلیل اینکه ممکن است خود را متهم کند. این اصل همچنین در حقوق میراندا، یا "حق سکوت" نیز بیان شده است.

در گفتگوی روزمره، "plead the fifth" می‌تواند به صورت غیررسمی برای اجتناب از پاسخ دادن به سوال یا انجام فعالیتی که ممکن است گناه را آشکار کند یا به منافع شخصی آسیب برساند، استفاده شود. به عنوان مثال، اگر کسی سوالی بپرسد که ممکن است موجب شرمساری شود، شما می‌توانید بگوید "I plead the fifth" به عنوان راهی خنده‌دار برای اجتناب از پاسخ دادن.

٦٧,٩٠٤
طلایی
١٤
نقره‌ای
٧٨٧
برنزی
٦٤١
تاریخ
٢ ماه پیش

یک اصطلاح عامیانه است به معنی : جواب سوالی را ندادن (از ترس آنکه خود را با جواب به سوال متهم کنی)، پیچوندن

٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٠
تاریخ
٢ ماه پیش

به نظر می رسد که شما ممکن است به بازی با کلمات با "I pleat the fifth" اشاره داشته باشید که به نظر می رسد شبیه "plead the fifth". "plead the fifth" یک عبارت اصطلاحی در ایالات متحده است که از متمم پنجم قانون اساسی ایالات متحده آمده است، که به شخص اجازه می دهد از پاسخ دادن به سوالاتی در دادگاه که می تواند خود را متهم کند خودداری کند.

٢٣٦,٩٢٩
طلایی
١٣٦
نقره‌ای
٣,١٥٩
برنزی
١,٦١٦
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما