تعریف استراتژی" Customer Loyalty Program " در بازاریابی
تعریف استراتژی
" Customer Loyalty Program "
در بازاریابی چی میشه ؟
١ پاسخ
به معنی وفاداری مشتری روشیه که در اون شما تلاش میکنید تا برای مشتریانتون حس تعهد ایجاد کنید تا مشتریانتون دوباره از خدمات شما استفاده کنن حتی اگر جای دیگه ای شرایط بهتری وجود داشته باشه. مثلا با وجودفروشگاه های اینترنتی دیگه همچنان مردم از آمازون خرید میکنن. ایجاد وفاداری مشتری میتونه از روش های مختلفی باشه. مثلا با دادن پاداش یا کد های تخفیف به مشتری های قدیمی. یا مثلا ایجاد ساز و کار مشابه. مثلا در مورد دیجیکالا شما با خرید های بیشتر امتیاز جمع میکنید و بعد میتونید این امتیاز ها رو تبدیل به کد تخفیف یا جوایز دیگه کنید. البته این بحث فقط محدود به پاداش نیست. شما میتونید بادر دسترس بودن و پاسخگویی مناسب و از اون مهم تر پذیرش اشتباهاتتون و عذرخواهی از مشتری به خاطر اون اشتباه و در نظر گرفتن روش جبرانی و در نهایت بالا نگه داشتن کیفیت محصولاتتون با توجه به جامعه مشتریانتون این حس تعهد رو ایجاد کنید. در واقع اساس این برنامه روی ایجاد حس خوب برای مشتریانه به طوری که تشویق بشن دوباره از خدمات شما استفاده کنن