پرسش خود را بپرسید

Customer Segmentation در بازار یابی

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٦٧

 Customer Segmentation  

در بازار یابی  چه مفهومی داره ؟

١,٨١١
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٩٢

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

 Customer Segmentation یا همون بخش‌بندی مشتریان، یه روش تو بازاریابیه که میاد مشتری‌ها رو به گروه‌های مختلف تقسیم می‌کنه. این تقسیم‌بندی بر اساس ویژگی‌های مشترک مشتری‌ها انجام می‌شه. حالا این ویژگی‌ها می‌تونن چیزای مختلفی باشن، مثل سن، جنسیت، درآمد، محل زندگی، رفتار خرید و غیره.

حالا چرا این کار رو می‌کنن؟ چون وقتی مشتری‌ها رو به گروه‌های کوچیک‌تر تقسیم می‌کنی، می‌تونی بهتر بفهمی هر گروه چه نیازها و خواسته‌هایی داره. اینجوری می‌تونی محصولات و خدماتت رو بهتر بهشون ارائه بدی و تبلیغاتت رو هدفمندتر کنی. مثلاً اگه بدونی یه گروه از مشتری‌هات بیشتر به محصولات لوکس علاقه دارن، می‌تونی تبلیغات و پیشنهادات خاصی براشون داشته باشی.

به طور خلاصه، بخش‌بندی مشتریان کمک می‌کنه که بازاریابی‌ات دقیق‌تر و مؤثرتر باشه و بتونی بهتر به نیازهای مشتری‌هات پاسخ بدی. اینجوری هم مشتری‌ها راضی‌تر می‌شن و هم کسب‌وکارت رشد می‌کنه.

١٤٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٨
برنزی
٤
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما