پرسش خود را بپرسید
٢٤,٠٠٠ تومان پاداش این پرسش تعلق گرفت به

ترجمه‌ی متن تخصصی حسابداری (فقط ترجمه‌ی انسانی)

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
٤٣٣

Branches of Accounting

The economic development and technological advancements have resulted in an increase in the scale of operations and the advent of the company form of business organisation. This has made the management function more and more complex and increased the importance of accounting information. This gave rise to special branches of accounting. These are briefly explained below:

Financial accounting : The purpose of this branch of accounting is to keep a record of all financial transactions so that: 

(a) the profit earned or loss sustained by the business during an accounting period can be worked out, 

(b) the financial position of the business as at the end of the accounting period can be ascertained, and 

(c) the financial information required by the management and other interested parties can be provided. 

Cost Accounting :

 The purpose of cost accounting is to analyse the expenditure so as to ascertain the cost of various products manufactured by the firm and fix the prices. It also helps in controlling the costs and providing necessary costing information to management for decision-making.

 Management Accounting : 

The purpose of management accounting is to assist the management in taking rational policy decisions and to evaluate the impact of its decisons and actions.

Different Roles of Accounting

  • As a language – it is perceived as the language of business which is used to communicate information on enterprises;

  • As a historical record- it is viewed as chronological record of financial transactions of an organisation at actual amounts involved;

  • As current economic reality- it is viewed as the means of determining the true income of an entity namely the change of wealth over time;

  • As an information system – it is viewed as a process that links an information source (the accountant) to a set of receivers (external users) by means of a channel of communication;

  • As a commodity- specialised information is viewed as a service which is in demand in society, with accountants being willing to and capable of providing it.

:Distinction between current and non-current items

  1. Current assets or liabilities are involved in operating cycle.

  2.  Current assets or liabilities are realised/settled within 12 months.

  3. Current items are primarily for trading.

  4. Current items are cash or cash equivalent.

١,٠٢٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٥٧

٧ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

یک ترجمه کاملا تخصصی و انسانی از متن:


شاخه‌های حسابداری

رشد اقتصادی و پیشرفت‌های تکنولوژی باعث افزایش حجم فعالیت‌ها و ظهور شرکت‌ها به عنوان نوعی ساختار سازماندهی کسب‌وکار شده است. این امر، وظیفه مدیریت را پیچیده‌تر کرده و اهمیت اطلاعات حسابداری را بالا برده است. در نتیجه، شاخه‌های ویژه‌ای از حسابداری پدید آمدند که در ادامه به توضیح مختصری از آن‌ها می‌پردازیم:

  • حسابداری مالی: هدف این شاخه، ثبت و نگهداری تمامی تراکنش‌های مالی است به گونه‌ای که:
    • (الف) سود یا زیان کسب‌وکار در یک دوره مالی مشخص شود.
    • (ب) وضعیت مالی کسب‌وکار در پایان دوره مالی معین گردد.
    • (پ) اطلاعات مالی مورد نیاز مدیریت و سایر ذی‌نفعان تأمین شود.
  • حسابداری بهای تمام شده: هدف این شاخه، تحلیل هزینه‌ها برای تعیین بهای تمام شده‌ی انواع محصولات تولیدی شرکت و تعیین قیمت آن‌ها است. همچنین به کنترل هزینه‌ها و ارائه اطلاعات لازم در مورد بهای تمام شده به مدیران جهت تصمیم‌گیری کمک می‌کند.
  • حسابداری مدیریت: هدف این شاخه، کمک به مدیریت در اتخاذ تصمیمات منطقی و ارزیابی تأثیر تصمیمات و اقدامات آن‌ها است.

نقش‌های متفاوت حسابداری

حسابداری با نقش‌های مختلفی شناخته می‌شود، از جمله:

  • زبان کسب‌وکار: حسابداری به عنوان زبان تجارت شناخته می‌شود که برای انتقال اطلاعات مالی بنگاه‌های اقتصادی به کار می‌رود.
  • سوابق تاریخی: حسابداری به عنوان ثبت‌کننده‌ی وقایع‌نگار و تاریخیِ تراکنش‌های مالی یک سازمان با ارقام واقعی آن‌ها تلقی می‌شود.
  • نمایشگر وضعیت اقتصادی جاری: حسابداری به عنوان ابزاری برای تعیین درآمد واقعی یک نهاد، یعنی تغییر ثروت در طول زمان، در نظر گرفته می‌شود.
  • سیستم اطلاعاتی: حسابداری به عنوان فرآیندی در نظر گرفته می‌شود که یک منبع اطلاعاتی (حسابدار) را از طریق کانالی ارتباطی به مجموعه‌ای از دریافت‌کنندگان (استفاده‌کنندگان خارجی) متصل می‌کند.
  • کالا: اطلاعات تخصصی حسابداری به عنوان خدمتی تلقی می‌شود که در جامعه مورد تقاضا است و حسابداران تمایل و توانایی ارائه‌ی آن را دارند.

تمایز میان اقلام جاری و غیرجاری

  • دارایی‌ها یا بدهی‌های جاری در چرخه عملیاتی شرکت نقش دارند.
  • دارایی‌ها یا بدهی‌های جاری ظرف مدت 12 ماه نقد یا تسویه می‌شوند.
  • اقلام جاری عمدتاً برای فعالیت‌های تجاری در نظر گرفته می‌شوند.
  • اقلام جاری معادل نقد یا نقدشوندگی بالا هستند.
تاریخ
٤ ماه پیش
شاخه‌های حسابداری

ببین، با این پیشرفت‌های اقتصادی و تکنولوژی، کارا گنده‌تر شده و شرکت‌ها هم پیچیده‌تر. واسه همین مدیریت سخت‌تر شده و اطلاعات حسابداری مهم‌تر. اینجوری شد که شاخه‌های مختلف حسابداری اومد وسط. حالا اینارو ببین:

حسابداری مالی: این یارو کارش اینه که همه پول‌هایی که میاد و میره رو ثبت کنه تا: الف) بفهمیم چقدر سود کردیم یا ضرر دادیم ب) وضع مالی‌مون آخر سال چجوریه پ) هر کی خواست، بتونه اطلاعات مالی رو ببینه

حسابداری هزینه: این رفیقمون میاد خرج‌ها رو حساب می‌کنه تا بفهمیم هر چیزی که تولید می‌کنیم چقدر آب می‌خوره و قیمتش چی باشه. کمک می‌کنه خرج‌ها رو کنترل کنیم و به مدیرا میگه چیکار کنن.

حسابداری مدیریت: این داداشمون به مدیرا کمک می‌کنه درست تصمیم بگیرن و بعدش ببینن تصمیم‌شون چه تأثیری داشته.

حسابداری چه نقش‌هایی داره
  • مثل یه زبونه - انگار زبون تجارته که باهاش حرف می‌زنن
  • مثل یه دفتر خاطراته - همه پولایی که اومده و رفته رو با تاریخ می‌نویسه
  • مثل آینه واقعیته - نشون میده چقدر پولدار شدیم یا نشدیم
  • مثل پیک اینترنتیه - از حسابدار به بقیه خبر میرسونه
  • مثل یه کالاست - یه چیز باحاله که همه می‌خوان و حسابدارا بلدن بدنش
فرق بین چیزای جاری و غیرجاری
  1. چیزای جاری تو چرخه کارن
  2. چیزای جاری تو یه سال میان و میرن
  3. چیزای جاری واسه خرید و فروشن
  4. چیزای جاری یا پولن یا چیزی که راحت میشه پول کر
١٥,٦٧٨
طلایی
٣
نقره‌ای
٧٣
برنزی
٨٧
تاریخ
٤ ماه پیش
شاخه‌های حسابداری

توسعه اقتصادی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی منجر به افزایش مقیاس عملیات و ظهور شکل شرکتی سازمان‌های تجاری شده است. این موضوع مدیریت را پیچیده‌تر کرده و اهمیت اطلاعات حسابداری را افزایش داده است. این مسئله باعث به وجود آمدن شاخه‌های تخصصی حسابداری شده است. این شاخه‌ها به طور مختصر در زیر توضیح داده شده‌اند:

حسابداری مالی: هدف این شاخه از حسابداری ثبت تمام معاملات مالی است به‌طوری که:

  • (الف) سود کسب‌شده یا زیان وارده توسط کسب‌وکار در طول دوره حسابداری محاسبه شود،
  • (ب) وضعیت مالی کسب‌وکار در پایان دوره حسابداری مشخص شود، و
  • (ج) اطلاعات مالی مورد نیاز مدیریت و سایر افراد ذینفع ارائه شود.

حسابداری بهای تمام شده: هدف حسابداری بهای تمام شده تحلیل هزینه‌ها برای تعیین بهای تمام شده محصولات مختلف تولید شده توسط شرکت و تعیین قیمت‌ها است. این شاخه همچنین در کنترل هزینه‌ها و ارائه اطلاعات هزینه‌ای لازم به مدیریت برای تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

حسابداری مدیریت: هدف حسابداری مدیریت کمک به مدیریت در اتخاذ تصمیمات سیاستی منطقی و ارزیابی تاثیر تصمیمات و اقدامات آن است.

نقش‌های مختلف حسابداری

  • به عنوان زبان: به‌عنوان زبان کسب‌وکار تلقی می‌شود که برای انتقال اطلاعات در مورد شرکت‌ها استفاده می‌شود.
  • به عنوان یک رکورد تاریخی: به‌عنوان یک رکورد زمانی معاملات مالی یک سازمان به مبالغ واقعی درگیر تلقی می‌شود.
  • به عنوان واقعیت اقتصادی جاری: به‌عنوان وسیله‌ای برای تعیین درآمد واقعی یک نهاد، یعنی تغییر ثروت در طول زمان تلقی می‌شود.
  • به عنوان یک سیستم اطلاعاتی: به‌عنوان فرآیندی که یک منبع اطلاعاتی (حسابدار) را به مجموعه‌ای از گیرندگان (کاربران خارجی) از طریق یک کانال ارتباطی مرتبط می‌کند، تلقی می‌شود.
  • به عنوان یک کالا: اطلاعات تخصصی به‌عنوان یک خدمت تلقی می‌شود که در جامعه تقاضا دارد و حسابداران آماده و قادر به ارائه آن هستند.

تفاوت بین اقلام جاری و غیرجاری

  • دارایی‌ها یا بدهی‌های جاری در چرخه عملیاتی دخیل هستند.
  • دارایی‌ها یا بدهی‌های جاری ظرف ۱۲ ماه تحقق می‌یابند/تسویه می‌شوند.
  • اقلام جاری عمدتاً برای تجارت هستند.
  • اقلام جاری وجه نقد یا معادل وجه نقد هستند.
تاریخ
٤ ماه پیش

توسعه اقتصادی و پیشرفت های تکنولوژیکی منجر به افزایش مقیاس عملیات و ظهور شکل شرکت از سازمان تجاری شده است. این امر عملکرد مدیریت را پیچیده تر و بیشتر کرده و اهمیت اطلاعات حسابداری را افزایش داده است. این امر باعث ایجاد شاخه های خاصی از حسابداری شد. در زیر به اختصار توضیح داده شده است:

حسابداری مالی : هدف این شاخه از حسابداری ثبت کلیه تراکنش های مالی است به گونه ای که:

(الف) سود به دست آمده یا زیان حاصل از کسب و کار در طول یک دوره حسابداری قابل محاسبه است،

(ب) وضعیت مالی کسب و کار در پایان دوره حسابداری قابل اطمینان است، و

ج) اطلاعات مالی مورد نیاز مدیریت و سایر اشخاص ذینفع قابل ارائه باشد.

حسابداری هزینه :

هدف از حسابداری بهای تمام شده تجزیه و تحلیل هزینه ها به منظور تعیین بهای تمام شده محصولات مختلف تولید شده توسط شرکت و تعیین قیمت ها است. همچنین به کنترل هزینه ها و ارائه اطلاعات هزینه یابی لازم به مدیریت برای تصمیم گیری کمک می کند.

حسابداری مدیریت :

هدف حسابداری مدیریت کمک به مدیریت در اتخاذ تصمیمات خط مشی منطقی و ارزیابی تأثیر تصمیمات و اقدامات آن است.
 

نقش های مختلف حسابداری

# به عنوان یک زبان - به عنوان زبان تجارت تلقی می شود که برای برقراری ارتباط اطلاعات در مورد شرکت ها استفاده می شود.

# به عنوان یک رکورد تاریخی - به عنوان سابقه زمانی تراکنش های مالی یک سازمان در مقادیر واقعی در نظر گرفته می شود.

# به عنوان واقعیت اقتصادی فعلی - به عنوان ابزاری برای تعیین درآمد واقعی یک واحد تجاری، یعنی تغییر ثروت در طول زمان در نظر گرفته می شود.

# به عنوان یک سیستم اطلاعاتی - به عنوان فرآیندی در نظر گرفته می شود که یک منبع اطلاعاتی (حسابدار) را از طریق یک کانال ارتباطی به مجموعه ای از گیرندگان (کاربران خارجی) پیوند می دهد.

# به عنوان یک کالا، اطلاعات تخصصی به عنوان خدماتی مورد تقاضا در جامعه تلقی می شود که حسابداران مایل و توانایی ارائه آن را دارند.

:تمایز بین اقلام جاری و غیر جاری
 

1. دارایی ها یا بدهی های جاری در چرخه عملیاتی نقش دارند.

2. دارایی ها یا بدهی های جاری ظرف 12 ماه تحقق/تسویه می شود.

3. اقلام فعلی در درجه اول برای تجارت هستند.

4. اقلام فعلی پول نقد یا معادل نقدی هستند.

١٠
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٠
تاریخ
٤ ماه پیش

نقش های مختلف حسابداری

به عنوان یک زبان - به عنوان زبان تجارت تلقی می شود که برای برقراری ارتباط اطلاعات در مورد شرکت ها استفاده می شود.

به عنوان یک رکورد تاریخی - به عنوان سابقه زمانی تراکنش های مالی یک سازمان در مقادیر واقعی در نظر گرفته می شود.

به عنوان واقعیت اقتصادی فعلی - به عنوان ابزاری برای تعیین درآمد واقعی یک واحد تجاری، یعنی تغییر ثروت در طول زمان در نظر گرفته می شود.

به عنوان یک سیستم اطلاعاتی - به عنوان فرآیندی در نظر گرفته می شود که یک منبع اطلاعاتی (حسابدار) را از طریق یک کانال ارتباطی به مجموعه ای از گیرندگان (کاربران خارجی) پیوند می دهد.

به عنوان یک کالا، اطلاعات تخصصی به عنوان خدماتی مورد تقاضا در جامعه تلقی می شود که حسابداران مایل و توانایی ارائه آن را دارند

١٠٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
٢
تاریخ
٤ ماه پیش
شعب (شاخه های) حسابداری

 

توسعهٔ اقتصادی و پیشرفت‌های فناوری افزایش مقیاس کسب و کارها  و پیدایش شکل شرکتی تشکیلات تجاری را در پی داشته است. این امر  با بغرنج تر کردن مدیریت، اهمیت داده های حسابداری را دوچندان کرده که این خود به ظهور شاخه‌های بخصوصی از حسابداری انجامیده است― به این شاخه‌ها در زیر  به اختصار پرداخته شده است:

حسابداری مالی: هدف این شاخه از حسابداری درج تمامی معاملات مالی است تا:

الف) سود حاصل یا زیان متحمل شدهٔ  کسب‌وکار در طی یک دورهٔ حسابداری محاسبه گردد،

ب) وضعیت (کیفیت) مالی کسب‌وکار در پایان دورهٔ حسابداری محرز شود،

ج) اطلاعات مالی مورد نیاز مدیریت و سایر طرف‌های ذی‌نفع به دست آید.

حسابداری برآورد هزینه (حسابدارى بهاى تمام شده): هدف حسابداری برآورد هزینه تحلیل هزینه‌ها به جهت  احراز   هزینه محصولات گوناگون شرکت و برآورد مخارج است. این شاخه همچنین به نظارت بر مخارج و ارائه اطلاعات ضروری به مدیریت به منظور  اتخاذ تصمیم کمک می‌کند.

حسابداری مدیریت:  حسابداری مدیریت، کمک به مدیریت در اتخاذ تصمیمات سیاستی منطقی و برآورد تأثیر تصمیمات و اقدامات آن را دنبال می کند.


انواع نقش های حسابداری

 

  • در مقام زبان: حسابداری به مثابه زبان کسب‌وکار تلقی شده که برای انتقال داده های  شرکت‌هابه کار گرفته می شود. 
  • در مقام  تاریخچه (کارنامه و بایگانی): حسابداری به عنوان  تاریخچهٔ  معاملات مالی یک تشکیلات با مقادیر واقعی به شمار آمده است.
  • در مقام  واقعیت اقتصادی جاری(کنونی): حسابداری به عنوان ابزاری برای معین کردن درآمد واقعی یک نهاد، یعنی تغییر ثروت در گذر زمان به حساب می آید.
  • به عنوان یک سیستم اطلاعاتی : حسابداری به عنوان فرآیندی که منبع داده ها (حسابدار) را از طریق کانالی ارتباطی به   مجموعه‌ای از گیرندگان (کاربران خارجی)  پیوند می دهد، به شمار می رود.
  • در مقام یک کالا: اطلاعات تخصصی به عنوان خدمتی مورد تقاضا در جامعه شمرده می  شود که حسابداران تمایل  و  استطاعت  فراهم آوردن آن  را  حائز  هستند.


تمایز مابین اقلام جاری و غیرجاری


۱. دارایی‌ها یا دیون جاری در چرخه کسب و کار دخیل هستند.
۲. دارایی‌ها یا دیون جاری طی ۱۲ ماه نقدینه گشته/واگذار می‌شوند.
۳. اقلام جاری عمدتاً برای معامله هستند.
۴. اقلام جاری شامل پول نقد یا معادل نقد هستند.

٤٢٢,٢٦٦
طلایی
٤٩
نقره‌ای
٤,١٠٢
برنزی
٨,٦١٠
تاریخ
٤ ماه پیش

پیشرفت‌های اقتصادی و فناوری منجر به افزایش مقیاس عملیات و ظهور شکل شرکتی سازمان تجاری شده‌اند. این امر باعث پیچیده‌تر شدن عملکرد مدیریت و افزایش اهمیت اطلاعات حسابداری شده است. این امر موجب پیدایش شاخه‌های ویژه‌ای از حسابداری شده است. این شاخه‌ها به طور خلاصه به شرح زیر توضیح داده شده‌اند:
حسابداری مالی: هدف این شاخه از حسابداری ثبت تمام معاملات مالی است

الف) سود کسب‌شده یا زیان متحمل‌شده توسط کسب‌وکار در طول یک دوره حسابداری مشخص شود،
ب) وضعیت مالی کسب‌وکار در پایان دوره حسابداری تعیین گردد
ج) اطلاعات مالی مورد نیاز مدیریت و سایر ذی‌نفعان فراهم شود.

حسابداری بهای تمام‌شده:
هدف حسابداری بهای تمام‌شده تحلیل هزینه‌ها به منظور تعیین هزینه تولیدات مختلف شرکت و تعیین قیمت‌ها است. همچنین در کنترل هزینه‌ها و ارائه اطلاعات ضروری بهای تمام‌شده به مدیریت برای تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

حسابداری مدیریت:
هدف حسابداری مدیریت، کمک به مدیریت در اتخاذ تصمیمات سیاستی منطقی و ارزیابی تأثیر تصمیمات و اقدامات آن است.

* به عنوان یک زبان – به عنوان زبان کسب‌وکار تلقی می‌شود که برای انتقال اطلاعات در مورد شرکت‌ها استفاده می‌شود؛
* به عنوان یک رکورد تاریخی – به عنوان رکورد زمانی معاملات مالی یک سازمان با مقادیر واقعی مربوطه در نظر گرفته می‌شود؛

* به عنوان واقعیت اقتصادی کنونی – به عنوان ابزاری برای تعیین درآمد واقعی یک نهاد، یعنی تغییر دارایی در طول زمان، در نظر گرفته می‌شود؛
* به عنوان یک سیستم اطلاعاتی – به عنوان فرآیندی در نظر گرفته می‌شود که منبع اطلاعات (حسابدار) را از طریق یک کانال ارتباطی به مجموعه‌ای از گیرندگان (کاربران خارجی) متصل می‌کند؛
* به عنوان یک کالا – اطلاعات تخصصی به عنوان یک خدمت که در جامعه مورد تقاضا است در نظر گرفته می‌شود، به طوری که حسابداران تمایل و توانایی ارائه آن را دارند.

تمایز بین اقلام جاری و غیرجاری
1. دارایی‌ها یا بدهی‌های جاری در چرخه عملیاتی دخیل هستند.
2. دارایی‌ها یا بدهی‌های جاری طی ۱۲ ماه تحقق می‌یابند/تسویه می‌شوند.
3. اقلام جاری عمدتاً برای معامله هستند.
4. اقلام جاری پول نقد یا معادل نقد هستند.

تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما