پرسش خود را بپرسید

سلام دوستان عزیز میشه لطف کنید کمکم کنید این متن تخصصی رشته مدیریت را ترجمه تخصصی کنید..ممنونم

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٨٨

Democracies worldwide are confronted with the rise of
populist movements (Mansbridge & Macedo, 2019;
Moffitt, 2016; Urbinati, 2019). While populists in opposi­
tion might be a force of democratic rejuvenation as they
bring into the political arena concerns that have been
ignored or suppressed (Kazin, 2017; Mudde & Rovira
Kaltwasser, 2017; Müller, 2016; Urbinati, 2014), there is
little doubt that where populists conquer executive power,
they pose a danger to the survival of the liberal character of
democratic systems (Askim et al., 2022; Bartha et al., 2020).
The increasing number of populists in government
has also put the spotlight on the public bureaucracies of
the affected states (Arellano-Gault, 2020; Green, 2019;
Rockman, 2019) because no government, not even of
the most elite-bashing anti-establishment kind, can gov­
ern without relying on (at least parts of) the existing
bureaucratic machinery (Bauer & Becker, 2020; Finer,
1997). Moreover, while the state bureaucracy is needed
to implement their agendas, populists in government
regularly dismantle the liberal features of their admin­
istration systems to secure their grip on power (Bauer,
Peters, & Pierre, 2021). Under the rule of populists, the
bureaucracy is thus tool and victim of democratic back­
sliding at one and the same time. This is the reason why
the rise of populism has sparked a debate within the
(PA) about what
happens to public administrations when populists come
to power, and what can be expected from a democratic
civil service to safeguard the liberal democratic order
from being undermined from within or even totally over­
thrown (Peters & Pierre, 2019; Yesilkagit, 2021).
So far PA research has centered on identifying populist
strategies aiming at reforming the civil service – most of
the time by renouncing liberal values, strengthening hier­
archy and excessively politicizing recruitment and career
advancement (Bauer & Becker, 2020; Bauer, Peters, &
Pierre, 2021) – as well as on the ability and responsibility
of public officials to react to the populist threat of under­
mining democratic procedures, standards, and structures
(Box, 2021; Guedes-Neto & Peters, 2021; Moynihan, 2022;
O’Leary, 2017; Schuster et al., 2022). The hopes and doubts
of whether the bureaucracy can do more, i.e., assume a role
of an active guardian of democracy, find expression in
recent publications about whether “the bureaucracy can
save liberal democracy” (Yesilkagit, 2021), whether
“democracy can be strengthened through public adminis­
tration” (Box, 2017; Goodsell, 2022) and how “pathways to
administrative resilience” in face of illiberal tribulations
(Bauer, Peters, & Pierre, 2021) might look.
Against this background, this article aims to advance
the debate about the populist threat of transforming
democratic administrative systems according to an

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

دموکراسی‌های سراسر جهان با خیزش جنبش‌های پوپولیستی مواجه‌اند (Mansbridge & Macedo, 2019; Moffitt, 2016; Urbinati, 2019).

در حالی‌که پوپولیست‌ها در جایگاه اپوزیسیون ممکن است به‌عنوان نیرویی برای احیای دموکراتیک ظاهر شوند—زیرا موضوعاتی را وارد عرصه سیاسی می‌کنند که پیش‌تر نادیده گرفته یا سرکوب شده‌اند (Kazin, 2017; Mudde & Rovira Kaltwasser, 2017; Müller, 2016; Urbinati, 2014)—اما تردیدی نیست که هرگاه پوپولیست‌ها به قدرت اجرایی دست یابند، ماهیت لیبرال نظام‌های دموکراتیک را با تهدیدی جدی مواجه می‌سازند (Askim et al., 2022; Bartha et al., 2020).

افزایش حضور پوپولیست‌ها در دولت‌ها، توجهات را به سمت دیوان‌سالاری عمومی کشورهای درگیر جلب کرده است (Arellano-Gault, 2020; Green, 2019; Rockman, 2019).

زیرا هیچ دولتی—even آن‌هایی که به‌شدت ضد نخبگان و ضد ساختارهای موجودند—نمی‌تواند بدون اتکا (حداقل بر بخشی از) سازوکار بوروکراتیک موجود، حکومت کند (Bauer & Becker, 2020; Finer, 1997).

از سوی دیگر، در حالی‌که دیوان‌سالاری دولتی برای اجرای برنامه‌های آنان ضروری است، پوپولیست‌ها در قدرت، ویژگی‌های لیبرال نظام اداری را به‌تدریج تضعیف می‌کنند تا سلطه خود را تثبیت نمایند (Bauer, Peters, & Pierre, 2021).

بنابراین، در دوران حکمرانی پوپولیست‌ها، بوروکراسی هم‌زمان ابزار و قربانی واپس‌گرایی دموکراتیک است.

از همین‌رو، ظهور پوپولیسم موجب شکل‌گیری بحث‌هایی در حوزه اداره عمومی (Public Administration) شده درباره اینکه در صورت روی کار آمدن پوپولیست‌ها، چه بر سر ادارات دولتی می‌آید، و از یک نظام خدمات کشوری دموکراتیک چه انتظاری می‌توان داشت تا از نظم دموکراتیک لیبرال در برابر فروپاشی درونی یا سرنگونی کامل محافظت کند (Peters & Pierre, 2019; Yesilkagit, 2021).

تا این‌جا، پژوهش‌های اداره عمومی عمدتاً بر شناسایی راهبردهای پوپولیستی برای اصلاح خدمات کشوری متمرکز بوده‌اند—که غالباً شامل نفی ارزش‌های لیبرال، تقویت سلسله‌مراتب، و سیاسی‌سازی افراطی استخدام و ارتقای شغلی می‌شود (Bauer & Becker, 2020; Bauer, Peters, & Pierre, 2021).

همچنین، این مطالعات به بررسی توانمندی و مسئولیت‌پذیری کارکنان بخش عمومی در واکنش به تهدید پوپولیستی پرداخته‌اند، به‌ویژه در زمینه تضعیف فرآیندها، استانداردها و ساختارهای دموکراتیک (Box, 2021; Guedes-Neto & Peters, 2021; Moynihan, 2022; O’Leary, 2017; Schuster et al., 2022).

امیدها و تردیدها درباره اینکه آیا بوروکراسی می‌تواند فراتر رود و نقش فعالی به‌عنوان نگهبان دموکراسی ایفا کند، در پژوهش‌های جدید بازتاب یافته‌اند:

از جمله در این پرسش‌ها که آیا «بوروکراسی می‌تواند دموکراسی لیبرال را نجات دهد؟» (Yesilkagit, 2021)،

یا اینکه «آیا دموکراسی را می‌توان از طریق اداره عمومی تقویت کرد؟» (Box, 2017; Goodsell, 2022)،

و مسیرهای ممکن برای دستیابی به تاب‌آوری اداری در برابر بحران‌های غیردموکراتیک چگونه خواهد بود (Bauer, Peters, & Pierre, 2021).

در چنین بستری، این مقاله در تلاش است تا گامی رو به جلو در گفتمان تهدید پوپولیستی به نظام‌های اداری دموکراتیک بردارد و آن را تحلیل و گسترش دهد.

١,٩٢١
طلایی
١
نقره‌ای
١٦٩
برنزی
٥٣
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما