پرسش خود را بپرسید

معنی اصطلاح پزشکی" Multiple Sclerosis (MS)"

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٤٠

معنی اصطلاح پزشکی

" Multiple Sclerosis (MS)" 

چی میشه ؟

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

یک بیماری مزمن و معمولاً پیشرونده شامل آسیب به غلاف سلول های عصبی در مغز و نخاع است که علائم آن ممکن است شامل بی حسی، اختلال در گفتار و هماهنگی عضلانی، تاری دید و خستگی شدید باشد.

٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١
تاریخ
٢ هفته پیش

سلام و عرض ارادت

اصطلاح پزشکی "Multiple Sclerosis (MS)" به بیماری مالتیپل اسکلروز اشاره دارد، که یک بیماری التهابی و اتوایمیونی است که عمدتاً سیستم ایمنی بدن خود را به سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) حمله می‌آورد. در این بیماری، پوسته‌های محافظ نورون‌ها (میلین) تخریب می‌شوند که منجر به اختلال در انتقال اعصاب و علائم گوناگونی از جمله ضعف عضلات، مشکلات تعادل، تاری دید، درد و اختلالات شناختی می‌شود.

بیماری مالتیپل اسکلروز یا MS یک بیماری اتوایمیونی است که بر سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) اثر می‌گذارد. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن خود به طور اشتباه در برابر بافت‌های سالم سیستم عصبی حمله می‌آورد و پوسته‌های محافظ نورون‌ها (میلین) را تخریب می‌کند. این تخریب باعث می‌شود که انتقال اطلاعات از و به مغز و نخاع دچار مشکل شود.

علائم و نشانه‌های MS متنوع هستند و به وابستگی به ناحیه تخریب شده می‌توانند شامل ضعف عضلات، اختلالات تعادل، خستگی، اختلال در بینایی، درد، اختلالات شناختی و حتی مشکلات ادراکی شوند. علائم می‌توانند در حملات مختلف ایجاد شوند و بعضی افراد ممکن است بین حملات بهبود یابند.

علت دقیق بروز MS هنوز مشخص نیست، اما اتفاقاً به یک ترکیب از عوامل ژنتیکی و محیطی، مانند عفونت‌ها و فشارهای استرسی، نسبت داده می‌شود. درمان MS اغلب شامل داروهای کنترل علائم، کنترل التهاب و مداخلات جهت بهبود کیفیت زندگی می‌شود.

٣,٦٩٥
طلایی
٣
نقره‌ای
٧٩
برنزی
١١
تاریخ
٢ هفته پیش

بیماری که طی آن غلاف های میلین نورون های عصبی از بین میره ودرنتیجه سرعت هدایت پیام عصبی کاهش پیدا می کنه و اختلال های حرکتی و . . . بوجود میاره.

٢,٨٨٨
طلایی
١
نقره‌ای
٢٦
برنزی
٢٤
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما