پرسش خود را بپرسید

ترجمه کلمه fire در جمله ی زیر

تاریخ
٤ هفته پیش
بازدید
٦٦

Fire در این جمله به چه معناست؟

scientists were interested in modeling biological neurons that either fire or do not fire.

٣٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در این جمله، واژه "fire" به معنای "فعال شدن" یا "پالس الکتریکی ارسال کردن" است. در زمینه‌ی نورون‌های زیستی، "fire"  به فرایند الکتریکی اشاره دارد که در آن یک نورون به حد آستانه تحریک می‌رسد و یک پتانسیل عمل (action potential) تولید می‌کند. این فرآیند یکی از اصول اساسی عملکرد نورون‌ها در سیستم عصبی است. بنابراین، جمله به این اشاره دارد که دانشمندان در تلاشند مدلی برای نورون‌های زیستی ایجاد کنند که در شرایطی خاص فعال شده (یعنی "fire" کنند) یا غیرفعال بمانند (یعنی "do not fire" کنند).

٥,١١٠
طلایی
٤
نقره‌ای
١٣٢
برنزی
٦٤
تاریخ
٤ هفته پیش

در این جمله، منظور از "modeling biological neurons that either fire or do not fire" این است که دانشمندان علاقه‌مند به شبیه‌سازی نورون‌های زیستی هستند که به طور دودویی عمل می‌کنند: یعنی یا فعال می‌شوند (شلیک می‌کنند) یا فعال نمی‌شوند (شلیک نمی‌کنند).

در واقع، "fire" به معنای ارسال یک پالس الکتریکی توسط نورون است. نورون‌ها در سیستم عصبی اینگونه سیگنال‌ها را برای ارتباط با یکدیگر ارسال می‌کنند. بنابراین، جمله به این معناست که دانشمندان در تلاشند تا رفتار این نورون‌ها را که در دو حالت شلیک یا عدم شلیک فعالیت می‌کنند، مدل‌سازی کنند. این مفهوم پایه‌ای در مطالعه شبکه‌های عصبی مصنوعی و نوروساینس است.

١,٤٨٧
طلایی
٠
نقره‌ای
٢٣
برنزی
١٢
تاریخ
٤ هفته پیش

پاسخ شما