پرسش خود را بپرسید

معنی فارسی کلمه HagiaSofya

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٦٩

این کلمه ظاهرا اسم مکانی در ترکیه است  ،اما چه نوع مکانی؟

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

اَیا صوفیه(=ayya soofiyeh).  منظور کلیسای جامع  کنستانتینوپُل در استانبول فعلی که ترکهای عثمانی بعد از تسخیر شهر تبدیل به مسجد کردند.

١٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٠
تاریخ
٣ هفته پیش

همچین جایی توی ترکیه نیست.  البته اگر منظورتون مسجد ایاصوفیه نباشه

٤٣
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٠
تاریخ
٣ هفته پیش

این کلمه به معنای خرد مقدس(holy wisdom)  باقیمانده سه کلیسا از زمان رومیها  است که بعدها تبدیل به مسجد شد در سال ۱۹۳۱ بسته و در ۱۹۳۵ بعنوان موزه بازگشایی شد ولی الان در طبقه بندی جهانی با کمی اختلاف یک مسجدبه حساب می آید . گفته می شود معماری زیبای این بنا تاریخ معماری را تغییر داده است.شکل صحیح عنوان این است:

Hagia Sophia Grand Mosque

٢٨,٥٢٠
طلایی
٤
نقره‌ای
٧٥
برنزی
١٠٢
تاریخ
٣ هفته پیش

 مسجد ایا صوفیه  Hagia Sophia  یا Ayasofya مرکز زیبای باستانی و  مورد احترام ادیان مسیحیت و مسلمانان  در نقطه مرکزی شهر استانبول قرار دارد.بنا بر آن چه که مورخان بیان کردند: بنا به دستور جوستین دوم  امپراطور  وقت حکومت روم شرقی  520-530میلادی کلیسای‌جامع ساخته شد.پس از آن بنا به دستور سلطان محمد فاتح   و سپس  سلطان سلیمان اول و سلیم دوم کم‌کم مضاف بر آن بر روی 

ایاصوفیه مسجد با نقش نگار زیبا و پس از آن گنبد و مناره و محراب نیز در داخل با استاد مهندسی معماری ترکیه(عثمانی- سینان پاشا) ایجاد شد.از زمان مصطفی آتاتورک  مسجد ایا صوفیه  و محیط اطراف آن به ثبت UNISCO  رسیده و تحت تدابیر کامل امنیتی  حفاظت می شود.

٢٧٣,٤٠٠
طلایی
١٧٠
نقره‌ای
٢٩٣
برنزی
٤٢٩
تاریخ
٣ هفته پیش
عکس پرسش
عکس پرسش
عکس پرسش

مسجد ایا صوفیه در ترکیه‌هست.. هم اسمش واضحه هم میتویند گوگل کنید!

تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما