پرسش خود را بپرسید
ای غم برو وگرنه به میخانه ات کشم
٢ سال پیش
٢,٦٥٦
"به میخانه ات کشم" در
ای غم برو وگرنه به میخانه ات کشم
کنایه از چیست ؟
٣,٩٨٨
٣
١٧
١٧٣
٣ پاسخ
مرتب سازی بر اساس:
میخانه جایگاه فراموشی و از یاد بردن غم است
٤٤,٧٢٩
٢٤
٦١٠
٤٢٤
٢ سال پیش
ای ، حرف ندا . غم ، منادا ، برو ، فعل امر ، وگرنه ، شرط
غم به انسانی تشبیه شده که به او خطاب می کند و راه فرار از غم را پناه بردن به میخانه می داند
١٦٨,٦٩٣
٢٥٨
٤٥٨
٨٩٧
٢ سال پیش
یعنی ای غم خودت برو وگرنه میرم تو میخونه انقدر می میخورم که بری. غم را با می از بین می برند یا به فراموشی می سپارند. البته نظر شخص من اینست که می غم را صد چندان کند.
٤١٥
٠
٠
٣
٢ سال پیش