پرسش خود را بپرسید

ای غم برو وگرنه به میخانه ات کشم

تاریخ
٢ سال پیش
بازدید
٢,٦٥٤

"به میخانه ات کشم" در 

ای غم برو وگرنه به میخانه ات کشم

کنایه از چیست ؟ 

٣,٩٨٨
طلایی
٣
نقره‌ای
١٧
برنزی
١٧٣

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

میخانه جایگاه فراموشی و از یاد بردن غم است

٤٤,٧٢٩
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٦١٠
برنزی
٤٢٤
تاریخ
٢ سال پیش

ای ، حرف ندا . غم ، منادا ، برو ، فعل امر ، وگرنه ، شرط 

غم به انسانی تشبیه شده که به او خطاب می کند و راه فرار از غم را پناه بردن به میخانه می داند 

١٦٨,٦٩٣
طلایی
٢٥٨
نقره‌ای
٤٥٨
برنزی
٨٩٧
تاریخ
٢ سال پیش

یعنی ای غم خودت برو وگرنه میرم تو میخونه انقدر می میخورم که بری. غم را با می از بین می برند یا به فراموشی می سپارند. البته نظر شخص من اینست که می غم را صد چندان کند.

٤١٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٣
تاریخ
٢ سال پیش

پاسخ شما