پرسش خود را بپرسید

ترجمه‌ی جمله‌ی Exact fetch returns more than requested number of rows

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٢٨

سایت امداد هوشمند این ارورو میده کمک 

Exact fetch returns more than requested number of rows

١٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

پیام خطای "Exact fetch returns more than requested number of rows" نشان‌دهنده این است که در یک کوئری پایگاه داده، شما انتظار داشتید که یک سطر (یا تعداد مشخصی از سطرها) برگردانده شود، اما پایگاه داده بیش از تعداد مورد انتظار (معمولاً بیش از یک سطر) برگردانده است. این خطا در سیستم‌هایی که فقط یک نتیجه خاص (مثلاً یک کاربر، یا یک رکورد مشخص) را جستجو می‌کنند، رایج است.

دلایل احتمالی:

  1. کوئری به درستی محدود نشده است: کوئری شما به گونه‌ای نوشته شده که بیش از یک نتیجه را برمی‌گرداند. مثلاً ممکن است برای یک کلید اصلی (Primary Key) که انتظار دارید یکتا باشد، بیش از یک مقدار بازگشته باشد.
  2. داده‌های پایگاه داده مشکل دارند: ممکن است در پایگاه داده داده‌های تکراری وجود داشته باشد که باعث برگرداندن بیش از یک سطر شود.

راه‌حل‌ها:

  1. بررسی کوئری: کوئری خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که شرط‌های لازم برای محدود کردن نتایج به یک سطر خاص اضافه شده‌اند. مثلاً از کلیدهای یکتا (مثل Primary Key یا Unique Constraints) استفاده کنید.
  2. بررسی داده‌های پایگاه داده: داده‌های پایگاه داده را برای رکوردهای تکراری بررسی کنید و مطمئن شوید که داده‌های غیرمعتبر وجود ندارند.
  3. استفاده از LIMIT: در کوئری‌های SQL، می‌توانید از محدودیت تعداد نتایج مانند LIMIT 1 (در MySQL یا Postgres) استفاده کنید تا فقط یک نتیجه بازگردانده شود، البته این به معنای رفع علت مشکل نیست، بلکه فقط محدود کردن نتیجه است.

مثال:

اگر کوئری شما به شکل زیر باشد:

sql

Copy code

SELECT * FROM users WHERE email = 'example@example.com';

و بیش از یک کاربر با این ایمیل وجود داشته باشد، این خطا رخ می‌دهد. باید بررسی کنید که چرا ایمیل تکراری در پایگاه داده وجود دارد و آن را اصلاح کنید.

٥٧٢
طلایی
٠
نقره‌ای
١٦
برنزی
٣
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما