پرسش خود را بپرسید

منظور از یک چیز را در عرض دیگری قرار دادن چیست؟

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
١٤١

تو کتاب جامعه شناسیمون (یازدهم) نوشته که نظریه جنگ تمدن ها دیگر تمدن ها رو در عرض تمدن اسلامی قرار داده.

اینجا در عرض ینی چی؟ 

ینی در مقابل؟ ینی در ذیل ؟؟

(🥲☹️نخندین بم برام سوال پیش اومده 😂)

_پیشاپیش بخاطر این سوال الکی ام از اساتید بزرگواری که لطف میکنن و جوابمو میدن، عذر میخوام 🙂 .

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

من نظرم کمی متفاوته وقتی از واژه در عرض برای مقایسه استفاده میشه  باید در نظر بگیرید که تاثیر هر رویداد یک عرض و یک عمق داره...مثال میزنم فاجعه اتمی هیروشیما رو میخوایم با فاجعه چرنوبیل مقایسه کنیم قطعا این دو فاجعه هم عرض و در عرض هم قرار میگیرن اما عمق فاجعه هیروشیما با چرنوبیل اصلا  برابر نیست ...اینجا هم جنگ ها بر سر  ایجاد تمدن ها همیشه در عرض هم قرار میگیرن اما عمق و تاثیر  تمدنها با هم متفاوته...امیدوارم منظورم رو رسونده باشم

١٢٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٤
برنزی
١
تاریخ
١ ماه پیش

در اینجا، "عرض" به معنای در مقابل یا مخالف استفاده شده است. بنابراین، وقتی گفته می‌شود "نظریه جنگ تمدن ها دیگر تمدن ها را در عرض تمدن اسلامی قرار داده است"، منظور این است که این نظریه تمدن‌های دیگر را در مقابل یا مخالف تمدن اسلامی قرار داده است، به معنای آنکه این نظریه معتقد است درگیری‌ها و تعارضاتی بین تمدن‌ها، به ویژه تمدن اسلامی و دیگر تمدن‌ها وجود دارد.

٥,١١٠
طلایی
٤
نقره‌ای
١٣٢
برنزی
٦٤
تاریخ
١ ماه پیش

در این جمله، عبارت "در عرض تمدن اسلامی" به معنای "در مقابل تمدن اسلامی" است. یعنی نظریه جنگ تمدن ها، دیگر تمدن ها را در مقابل و در تقابل با تمدن اسلامی قرار داده است.

این به این معنی است که نظریه جنگ تمدن ها، تمدن های دیگر را به عنوان رقیب و مخالف تمدن اسلامی در نظر گرفته است. در این نظریه، تمدن اسلامی به عنوان یک تمدن مستقل و متمایز از سایر تمدن ها در نظر گرفته شده است.

١٨,٣٩٣
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٣٨٤
برنزی
١٧٢
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما