پرسش خود را بپرسید

كرمانشاهياي عزيز بيايين معني اين (وِي وِي)و بگين لطفاااا

تاریخ
١٣ ساعت پیش
بازدید
١٢

دوستان کرمانشاهی گل سوال دارم ازتون،

چیزی توی گویش تون چیزی مثل وِی وِی دارين؟مثلا (وِي وِي اينجا و ببين يه عالمه ماهي!!)   اینطور که فهمیدم وِي وِي معمولاً دوستان كرمانشاهي‌مون میگن، اشتباه كردم؟😭

عکس پرسش

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در غرب کشور مخصوصا  مناطق لرنشین و کردنشین "وِی وِی"  یک جور حرف ندا یا  ابزار تعجب و جلب توجه هست. معنی مستقلی نداره اما با توجه به موقعیت این حس ها رو میرسونه و میتونه معانی زیر رو بده:

اِی/ ببین/ وای/ آهای/ نگاه کن.

مثلا : وِی وِی چه بارونی یعنی  وای چه بارونی داره میاد.

بیشتر یک ندای هیجان، تعجب یا جلب توجه هست، نه یک واژه با معنی لغوی مشخص.

١٥٧,٤٩٩
طلایی
٥٠
نقره‌ای
١,٩٩٧
برنزی
٩٨٢
تاریخ
٨ ساعت پیش

پیگیر یکی از دوستان اونجایی  شدم گفتن که یه جور جلب توجه برای شروع صحبته یه معنی مثل ببین ببین  یا نگاه کن  کارت دارم  البته مثل اینکه نگیم در همه کرمانشاه رایج باشه حداقل در بخش‌هایی از استان کورد  زبان  .

١٠٤,٩٢٣
طلایی
١٠٢
نقره‌ای
٧٠٥
برنزی
١,٥٣٧
تاریخ
٩ ساعت پیش

پاسخ شما