ممنونم بابت پاسخ
در آیه مربوطه چه معنایی برای نظلّ عاکفین داره ؟ ما عاکفیم در سایه می گذرانیم ؟ نعبد با نظل چه تفاهمی دارند ؟ مترادف که نیستند ؟ هستند ؟
دقیقاً همینطور ه ، هر آدمی اگر خودشو جای ادم بذاره ، و یه نظر اجمالی به اون لحظه ، به اون مکان ، به اون موقعیت. . . . . بندازه ، متوجه عظمت این رویداد میشه که خیلی از فلاسفه غرب بهش میگن مسئله فطری و حل نشدنی هبوط آدم
جناب طاهری عمق کلمه رو خیلی عالی کندو کاو میکنید ، همچنین روشی در زبان انگلیسی هم رایج شده ، مثلا از واژه earth اینچنین برداشت میکنند که اگر h رو بیاریم اول کلمه hearth و این کلمه بهترین مفهوم کلمه earth میشه و یا اگر th رو برداریم ear اگر t بیاریم tear و الی آخر
من مخلص همراه و همدلی چون شما هستم ، مرحوم بهجت حقیقتا روحانی بودند ، امیدوارم همه صاحبدلان به مقصود برسند و بنده هم جزو شما باشم
مگه خداوند برای سوال کردن از فرشتگان گفت که انّی جاعلٌ فی الارض خلیفةً ؟ اصلا مگه نیازی به جواب فرشتگان داشت ولو برخلاف اراده خداوند جواب بدهند؟ مطمئنم اگر شما خلیفه الله بودی و با اصلا خود خدا بودی ، اگر هم می گفتید که انّی جاعل فی الارض خلیفةً ، فقط و فقط جهت اطلاع بود و کسی اعتراض هم میکرد درجا محکوم به حبس ابد میشد
فی سبیل الله حرکت کنیم یا فی صراط الله ؟ ندیدم در کتاب فی صراط الله آمده باشه ولی فی سبیل الله. . . ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً ، این بزرگراه نیست ؟ اینکه همه راه ها به یک نقطه ختم می شوند شکی در آن نیست ، وگرنه بعد از اهدنا الصراط المستقیم ، دیگر نیازی نبود که به خدا توضیح دهیم که صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم
زمینم نیاز به Rain shower دارد ، منم زدم بر طبل بیعاری که آنهم عالمی دارد که به قربانش شوم ،
آفرین . شما خانم فا بسیار زیبا و باحوصله جواب میدین . منتها سوال کننده ، آنقدر درگیر سوالات شده ، که جای ورود پرتو های نور شما رو نمیده .
میفرماید :
و زمینهائی هستند که خشک و بی حاصلند . اگر بذری در آنها کاشته شود و هر قدر بر آنها باران ببارانیم ، باز خشک و بی حاصلند .
سلام ، پس علی الله قصد السبیل ، و منها جا ئرٌ ، نمی دونم منبع تغذیه فکری شما و نشان دهنده صراط مستقیم شما کی یا چی هست ؟ انسان دارای دو بعده ، هر دو بعد هم بهشت داره هم جهنم ، و این بارزه ، اینکه عوام متوجه نیستند هم بارزه