درود اگر شهر مکه قبل از اسلام درجهان از اهمیت بالایی برخودار بوده پس دراسناد تاریخی پیش از اسلام نیز باید نامش چون بابل وآتن وروم آمده باشد بفرمایید در کدام آثار باقیمانده از پیش از اسلام نامش ذکر شده .
در سوره غافر میفرمایند: رفیع الدرجات ذوالعرش یلقی الروح علی من یشاء من عباده لینذر یوم التلاق ، و آیه بعدی : یوم هم بارزون لایخفی علی الله منهم شیء، اولا یوم تلاقی یا روز ملاقات ، ملاقات انسان با کی ؟ یا با چی؟ ثانیاً مگر الآن چیزی هست که از الله مخفی باشه و بعداً بارزیا آشکار بشه ؟
سِدره شده صُدرهٔ پیراهنش عرش گریبان زده در دامنش همسفرانش سپر انداختند بال شکستند و پر انداختند پرده نشینان که درش داشتند هودج او یکتنه بگذاشتند رفت بدان راه که همره نبود این قدمش زآن قدم آگه نبود چون بنه عرش به پایان رسید کار دل و جان به دل و جان رسید مطلق از آنجا که پسندیدنیست دید خدا را و خدا دیدنیست ✏ «نظامی»
بعد از اینکه آدم و حوا از طرف پروردگار بهشون امر شد که اهبطوا منها جمیعاً ، اون فرشتگانی که در حال سجده آدم بودند بلند شدند رفتند یا همراه آدم و حوا به زمین هبوط کردند ؟ اینطوری که فرشتگان ول کن آدمیزاد نمیشن ، میگن شماها مارو به جهنم کشوندید ! فکر نمیکنم با آدم هبوط کرده باشند ، ابلیس هم چون از جنس جن بود با آدم هبوط کرد ، و البته شیطان و یک مار و یک طاووس ،
در مورد معنی این آیه از قرآن کریم در سوره الأنعام آمده: يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي وَيُنذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا قَال ...
آیا درآمد حاصل از خرید و فروش ارز دیجیتال شرعاً حرام است یا حلال ؟ آنچه که ما از سخنان امامان فهمیده ایم سودی که حاصل از انباشتن کالایی برای گرانتر شدن و سپس فروختن آن ، حرام است ولی آیا به ارز دیجیتال و یا کریپتوکارنسی هم ارتباط پیدا میکند ؟
در سوره معارج میفرمایند : لا یسئل حمیمٌ حمیماً، یبصّرونهم یوّد المجرم لو یفتدی من عذاب یومئذٍ ببنیه ، .... در ترجمه اکثر یت مترجمین واژه یبصرونهمم را اینچنین ترجمه کرده اند که به آنها یکد ...
در سوره مریم آیه ۱۱ خداوند تبارک و تعالی میفرمایند ، فخرج علی قومه من المحراب فاوحی الیهم ان سبحّوا بکرةً و عشیّاً ، وحی حضرت ذکریا به قومش به چه معناست ؟ آیا صورت این وحی مثل وحی به حضرت ...
در سوره طه آیه ای هست به این مضمون منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تارةً اخری ، اولاً اصلا ثمّ بکار نرفته که نکته ای لطیف داره ، سوال بنده اینه که چرا بار اول خلقناکم ولی بار دوم نخرجکم تارةً اخری ؟ وقتی جسم خاک شد خلق مجدد را اخراج میگویند ؟ در سوره نوح هم با همین مضمون ایه دیگری نیز هست