پرسش خود را بپرسید
٠ رأی
١ پاسخ
١٣٢ بازدید

پیروان  این مکتب عالم پدیدارهای را باوجود و غیر واقعی می دانند و می گویند ، انسان نیز پس از آنکه بخار گونه از این جهان در می گذرد ، با همه معنویات اخلاقی و آرزوها و مسئولیت هایش به تدریج در عدم و ...

٩ ماه پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٢٠ بازدید

باسلام: با توجه به مصداق امربه معروف، آیا امربه معروف و نهی از منکر از حیث ادبی ودستوری با معنی آن از حیث جامعیت و مانعیت و فلسفه وجودی درست است؟درخصوص این فریضه آیا امربه معروف و نهی از منکر درست است ؟یا امر به معروف یا نهی از منکر؟یا امربه معروف ویا نهی از منکر؟

٩ ماه پیش
١ رأی
١ پاسخ
٢٢٤ بازدید
١ رأی
١ پاسخ
١١٥ بازدید

چرا در تاریخ بشریت از حواء صحبتهای زیاد و کاملی ارائه نشده؟ 

٩ ماه پیش
١ رأی
٢ پاسخ
١,٠٧٩ بازدید

فرق  یا رابطه بین نفس و روح و جسم و ذهن که چهار مفهوم متفاوتن چیه

١,٠٥٤
١٠ ماه پیش
٠ رأی
٣ پاسخ
١١٦ بازدید

در سوره شعرا وقتی حضرت ابراهیم از پدر و قومش سوال می‌کنه که شما چه چیزی را عبادت میکنید در پاسخ میگویند که  انّا نعبد اصناماً فنظلّ لهاعاکفین ،  اولا حرف ف قبل از فعل نظلّ و دوما خود فعل نظلّ برای اصنام چه معنی میده ؟ البته ترجمه واضح هست تفسیرش چیه ؟ سپاسگزارم 

١٠ ماه پیش
١ رأی
تیک ٥ پاسخ
٢٣٤ بازدید

دو واژه صراط و سبیل در آیات قرآن ، چه تفاوتی دارند ؟ آیا مترادف هستند ؟ لطفا از دوستانی که اطلاع  کافی دارند ، جواب سوال بنده ر ا بدهند که شخصاً  غلام  کسی خواهم بود که چیزی به من بیاموزد ،

١٠ ماه پیش
٢ رأی
١ پاسخ
١٦٩ بازدید

ایا حروف مقطعه  مربوط به شب اسرا  و ۱۰۰۰ بار  خواب   دیدن پیغمبر   و نزول قران است؟

١٠ ماه پیش
١ رأی
١ پاسخ
٢٠٠ بازدید

در کتاب درسنامه ی فقه آمده است که: در اصطلاح فقهی حد تبعیت به طبع به چه معناست؟؟

١٠ ماه پیش
٠ رأی
٢ پاسخ
١٣١ بازدید

در سوره بقره  میفرمایند ، و اذ قلنا للملائکة اسجدوا لآدم فسجدوا الّا ابلیس کان من الکافرین ، .... و در سوره اعراف میفرمایند واذا خلقناکم ثّم صوّرناکم و اذ قلنا للملائکة اسجدوا لآدم فسجدوا الّا ابلیس ،  در این دو آیه با چنین تغییری ، چه نشانه ای مدّ نظر حق تعالی است ؟ 

١٠ ماه پیش