سلام معنی کلمه augment را در آن جمله متوجه نمیشوم
سلام. در اینجا، "augment" یک فعل است و به معنی افزودن، تقویتکردن یا کاملتر کردن چیزی است. در متن شما، معنای دقیق آن چنین است: دو معادلهی جدید (که حاصل جایگذاری و هستند)، به معادلات (10) و (11) اضافه شدهاند تا سیستم معادلات کامل، معین و قابلحل شود. معنای کلمات مترداف بسرح زیر است: الحاق کردن تکمیل کردن تقویت نمودن توسعه دادن
سلام واژه مرابحه تو زمینه بانکداری به چه معناست ؟منظور از مرابحه دقیقا چه نوع وامه ؟
عقد مرابحه یکی از انواع بیع در فقه اسلامی است که در آن فروشنده قیمت تمامشده کالا را به خریدار اعلام میکند و با افزودن سود مشخص، آن را به فروش میرساند. در نظام بانکی ایران، این عقد بهعنوان یک ...
در فقه اسلامی، «اباحه» به معنای جواز و رخصت در انجام یا ترک فعلی است که شارع نه آن را واجب و نه حرام دانسته است. این مفهوم یکی از احکام پنجگانه تکلیفی (واجب، حرام، مستحب، مکروه، مباح) محسوب می ...
تفاوت دین و مذهب چیست؟ هر یک را به صورت جداگانه توضیح دهید.
سوال خوبی هست . اگر بخواهیم عمیق پاسخ دهیم تنها یک دین داریم و آن دین حضرت آدم هست . از آنجائی که خدا به حضرت آدم ، راه برگشت به خودش را آموخت نزدیکترین مذهب به دین حضرت آدم ، صوفی گری است که هدفش رجعت آگاهانه به سوی خداست .
کلمهٔ استرعاء (اِسْتِرْعاء) یک واژهٔ کاملاً فقهی و اصیل عربی است و در متون حقوقی و فقهی، بهویژه در ابواب وکالت، نیابت، امانت، ضمان و مسئولیت مدنی دیده میشود. مصدر باب استفعال از ریشه رَعَى / یَرْعَ ...
کلمهٔ «تعصیب» بهصورت رسمی در زبان عربی و فارسیِ حقوقی، واژهای معتبر و شناختهشده نیست. در واقع، این واژه شکل اشتباه یا اشتقاق نادرست از «تعصب» محسوب میشود. در زبان عربی (و به تبع آن در م ...
با توجه به آیاتی که در آنها اشاره شده است که الله چه کسانی و چه کسانی و چه چیزی و چه چیزی را دوست ندارد و امثال این آیات ، میتوان به این نتیجه رسید که غایت غائی یک شخصیت دارد ؟ یک من ؟
میتوان از دل آیات محبت و نفرت خدا نتیجه گرفت که: غایت غائیِ هستی، "شخصیت" دارد. نه بهمعنای محدود انسانی، بلکه بهمعنای آگاهی، اراده، محبت و حضور زنده. این "منِ مطلق"، همان الله است که با بندگانش سخن میگوید، آنها را دوست دارد یا دوست ندارد و مقصد همهچیز به سوی اوست: "إلیه المصیر"
آیا علم و آگاهی و معرفتی بدون کلمات و کلام وجود دارد ؟ آیا همه معرفت ما با کلمات منتقل میشود ؟ و هیچ گونه معرفتی بدون کلام ما کسب نکرده ایم ؟ اگر پدیده و رویدادی با کلمات وصف نشود ، ناشناخته خواهد ماند ؟ حال آنکه خیلی از آگاهی های ما احساسی ست نه منطقی ، چگونه به جواب این پرسش خواهیم رسید که معرفت خاموش هم وجود دا رد ؟ یعنی تفکر بدون کلمات
شهود باطنی، معرفت حضوری و تجربه های عرفانی هیچکدوم زبانی نیستن حتی فهم نکته ها، اینکه یه دفعه مسئله ای به ذهن میاد و جوابی براش پیدا میکنه جرقه های ذهنی که در فلسفه بهش اشراق میگن الهامات و دریافتهای این چنینی در ابعاد بزرگتر میشه وحی همه اینها مفاهیمی هستند که گاهی بیانشون در کلام نمیگنجه و زبان قاصره از تبیینشون
اعداد کامل زوج یعنی کدام اعداد ؟ و آیا میتوان ثابت کرد که آخرین رقم همه اعداد کامل زوج یا 8 است و یا 6؟
تا الان همه اعداد کامل زوج شناخته شده آخرشان 6 یا 8 بوده ولی در مورد کل این اعداد، این قضیه اثبات یا رد نشده
معبد وانگ سائن سوک در تایلند . نماد درخت زقوم که در قرآن آمده نیز آنجا ساخته شده . چرا با اینکه جهنم را در آنجا ساخته اند ، کشور تایلند مرکز جهانی برای شکم چرانی و شهوت پرستی هست ؟ چرا ...
اولا نماد با عمل فرق داره، ثانیا بوداییها معتقد به کارما و تناسخ هستند نه جهنمی که ما میشناسیم، ثالثا اینطر بنظر میاد که این حرکت بیشتر برای جذب گردشگر و چرخه اقتصادیه نه انتباه