پرسش خود را بپرسید

دیکتاتور یعنی چه ؟!

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٤٨٩

معنی دیکتاتور یعنی چه ؟؟!

٤١٣
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١٥

٩ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

از کلمه انگلیسی dictate به معنای دستور دادن و امر کردن میاد. همون که بهش میگیم دیکته. یعنی کسی که میگه هرچی من بگم همون رو بنویس والسلام. یعنی زورگو

تاریخ
٣ ماه پیش

دیکتاتور  یعنی اینکه  یک نفر یا یک گروه تصمیم گیرنده باشند و بدون نظر و دخالت دیگران همه از دستورات و قانون آنها پیروی کنند یعنی یک نفر یا یک مقام مسؤلی تصمیم بگیرد یا دستوری صادر کند  وو همه مردم  هم بدون چون  وچرا  از دستوراتش پیروی کنند  مثل  یک کشور یا سرزمینی که نظام  دیکتاوری و دموکرات ولی  به ظاهر   جمهوری  خواه و دموکراسی

تاریخ
٣ ماه پیش

مثلا میگن فلانی توی خونه اش حکومت دیکتاتوری داره یعنی حرف حرف خودشه و این چیز خوبی نیست  مثلا در جامعه هم صدق میکنه باز هم این موضوع چیز خوبی نیست که یک نفر بخواد به همه دستور بده و بهش بگن دیکتاتور و در عوض میگن حکومت جمهوری طور خوبه  دیکتاتور توش نباشه و به امید روزی که جمهوری،  جمهوری شود

٢,٢٣٨
طلایی
١
نقره‌ای
١
برنزی
٢٣
تاریخ
٣ ماه پیش

Dictature این واژه از فارون (فرعون) های مصر می آید. فارونها خود دانش نوشتن و خواندن داشتن ولی هنگام نامه نگاری هرچه را که یک فارون میگفت یک دبیر یا نویسنده گفته های آنها را می نوشت.

امروز واژه دیکتاتور را تنها آنروی بد آنرا به ما یاد داده اند. همانگونه که برخی از دوستان اینجا نوشته اند دیکتاتور کسی است که به دیگری یا دیگران فرمان نوشتن می دهد که چه بنویسند.

از روی یک آموزگار، یک دبیر و یا یک استاد هم را هم می توان دیکتاتور نامید ولی یک دیکتاتور خوب یا دیکتاتوری که به تو دانش می آموزاند.

در میان هنرمندان هم دیکتاتور فراوان داشته و داریم (دیکتاتور خوب).

نمونه: گروه انگلیسی بیتل دانش خواندن و نوشتن نوای آهنگ (نت موسیقی) را نداشتند ولی با ساز  خود می نواختن و یکی دبیر یا نویسنده ای آهنگ های آنها را می نوشت.

چارلی چاپلین هم یکی دیگر دیکتاتور بود که همه کارها از اندیشه های خود او بود و به همکاران خود زبانی میگفت که چه کنند و چه نکنند. هتا اگر رُخشاره (فیلم) دیکتاتور او را دیده باشی، می بینی که در پایان رُخشاره آنروی خوب یک دیکتاتور را نشان می دهد.

یک دیکتاتور همانند یک فرمانده، آموزگار، پدر، مادر و یا هتا یک دوست باشد که یا آگاه است به آنچه که به تو میگوید، یا ناآگاه است که از راه زور با دیگری یا دیگران برخورد می کند.

دیکتاتور ینی یکی مانند من و تو که یا آگاه است یا ناآگاه.

٢٤٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
٥
تاریخ
٣ ماه پیش

میتونیدبرای نرم یه جمله بگید جمله ی انگلیس    

تاریخ
٣ ماه پیش

نرم به انگلیس norm میشود یا همان normal البته soft سوفت هم همخوانی دارد باهاش مثل گرم و نرم sfoly lm

دیکتاتور یعنی خود رای
تاریخ
٣ ماه پیش

سلام فکر میکنم دیکتاتور یعنی کسی که به نوعی قدرت در دستانش باشه اما بخواد با قدرتش دیگران را مجبور به کاری کنه که تنها خودش دوست داره و نظر دیگران براش مهم نیست

تاریخ
٣ ماه پیش

دیكتاتوریعنی شخص یاحکومت ظالمی که حق زندگی کردن، آزادی، رو ازمردم کشورش بگیره

٢,٢٠٧
طلایی
١
نقره‌ای
٤٣
برنزی
٦٣
تاریخ
٣ ماه پیش

دیکتاتور به فردی یا رژیمی اشاره دارد که قدرت کامل و مطلق را در دست دارد و عموماً بدون توجه به حقوق و آزادی‌های شهروندان، قوانین و فرمان‌ها را بر اساس خواسته و اراده خود اجرا می‌کند.

٦٨٦
طلایی
١
نقره‌ای
٢٢
برنزی
٥
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما