پرسش خود را بپرسید

ماتریکس و سیگما

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٥٧١

مثلا میگن تو سیگما  شدی یا فلان چیز سیگما بود یعنی چی؟

بعد از ماتریکس خارج شدن یعنی چی؟

کلا اینها بار معنایی منفی یا مثبت دارن؟

٢,٢٣٨
طلایی
١
نقره‌ای
١
برنزی
٢٣

٧ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

یه محققی به اسم  رادولف شنکل حدود 60 سال پیش اومده روی گروه گرگ ها تحقیق کرده دیده یه گرگی توی گروه همیشه سردسته میشه و حالت رهبر داره به این گرگ لقب آلفا رو اطلاق کرده به بقیه گرگا هم گفته بتا . بعد که این اصطلاحات محبوب شدن اینو به آدما هم تعمیم دادن و میگن یه شخصی که قویه و توانایی رهبری و فلان داره آدم آلفاییه و بقیه هم بتا هستن. یعنی با این حساب مثلا 90 درصد آدما بتا هستن یه درصد کمی آلفا هستن. حالا میگن یه سریا هم هستن که نه آلفان نه بتا ولی توانایی آلفا شدنو دارن منتها جامعه و رهبری و این چیزا براشون اهمیتی نداره یعنی در واقع اینا با قوانین خودشون زندگی میکنن. به اینا هم میگن سیگما اینجور آدما هم مثلا یه درصدن.

اگه فیلم ماتریکس رو دیده باشیدداستان یه جهان آینده ای بود که هوش مصنوعی آدمارو توی یه خوابی فرو برده بود و ذهن آدمارو به یه فضای مجازی وصل کرده بود به اسم ماتریکس. آدما خبر نداشتن که داخل ماتریکسن و کل زندگیشونو تو یه دنیای غیر واقعی زندگی میکردن(ایده فیلم از کتاب جذاب " وانموده ها و وانمود" نوشته ژان بودریار الهام گرفته شده که البته نویسنده بسیار از برداشت این فیلم ناراضی  بوده)  حالا یه عده ای تو این فیلم به واقعیت جهانشون پی برده بودن و سعی داشتن آدمارو از دنیای مجازی ماتریکس خارج کنن و به دنیای واقعی بیارنشون.

حالا وقتی به زندگی عموم جامعه نگاه میکنیم به نظر میاد آدما از خودشون اراده ای ندارن و بدون اینکه بدونن تحت کنترل یه سیستمی هستن که براشون تعیین کرده چیکار کنن چی بپوشن و ...  جاهایی مثل مترو و ترافیک صبح اتوبانا این حس بیشتر مشهوده که آدما میرن و میان و به نظر میاد که تو یه دنیای دیگه ای هستن.

اینجا از ماتریکس خارج شدن به این معنیه که شخص به این واقعیت آگاه شده و شروع کرده به پرسش در مورد چیستی جهان اطرافش. بایدها ونبایدهای جامعه رو بررسی میکنه و زیر سوال میبره. مثل اینکه از بیرون داره به جهان نگاه میکنه.

حالا این ایده تو شبکه های اجتماعی  تبدیل به طنز شده و  کسی کار عجیب غریب میکنه میگن از ماتریکس خارج شده. مثل اینکه بگی به درجه جدیدی از  آگاهی رسیده و برای رفتارش ما غیر قابل درکه.

حالا سیگما که اون آدم قوی و موفقه و با قوانین خودش زندگی میکنه مثل همونیه که از ماتریکس خارج شده و توی طبقه بندی متداول جامعه نیست (همون آلفا و بتا)

مرد سیگما توی ادبیات" رد پیل" یه ویژگی بارز دیگه ای هم داره اونم اینکه به جنس مخالف اهمیت نمیده و میشه گفت دید کالایی بهشون داره.

تاریخ
٣ ماه پیش

ساده، روان و زیبا گفتی.
اگرچه از خواندن واژه های بیگانه خشنود نیستم، ولی شیوه نوشتن و پرداخت خوبی داری.
سپاسگزارم

-
٣ ماه پیش

ماتریکس اسم کاشف ماتریس در ریاضی مجموعه درایه مربعی شکل به صورت سطر و ستون است( کتاب هندسه ۳ )

انواعی داره :  اسکار قطری مربعی صفر 

که می توانیم در هم ستون اول در سطر دوم ضرب و جمع کرد 

وسیگما یا زیگما که به شکل £هست معمولا در سری های فوریه در مبحث حساب دیفرانسیل و انتگرال دانشگاهی به کار می رود و هم چنین در مبحث آمار و احتمال در قانون بیز کاربرد دارد 

تاریخ
٣ ماه پیش

کنترل تلویزیون نیس که میگی چیز سیگما شد😂 سیگما همون مغرور بودن میشه معنیش ولی بالاشهره باکلاسه😂

تاریخ
٣ ماه پیش

از ماتریکس خارج شدن یعنی خارج شدن از هنجار اجتماعی ، خارج شدن از عرف جامعه

تاریخ
٣ ماه پیش

اما؛ ماتریکس! بسیار بحث گسترده ای داره ! شما نمی‌تونید درک کنید تا زمانی که حسش کنید.

با یک مثال ساده ماتریکس رو برای شما توضیح میدم: شده یک روزی خیلی در فضای مجازی و اینستاگرام باشید و از زندگیتون زده باشید و پیش خودتون بگید خب اینقدر کار کردم/ درس خوندم حالا یه روزم برم توی اینستاگرام مگه چی میشه؟ و اینطوری شما ۹_۱۰ ساعت از وقتتون رو صرف اینستاگرام میکنید. روزهای بعد بیشتر میشه . دیگه خودتون متوجه میشید که زندگیتون دقیقا داره به باد میره صرفا برای چیزی که همیشگی نیست.

ماتریکس یعنی این!! چیزی که باعث میشه از خودت دور بشی! 

درواقع چیزهایی که به عنوان  روزمرگی عنوان میشن اکثرا چیزایی هستند که باعث میشن شما نتونی شخصیتت رو ارتقا بدی و پیشرفت کنی. 

نظریه کم طرفدار: مدرسه یک نوع ماتریکس است! من خودم به شدت به این موضوع باور دارم . مدرسه داره یک تفکر رو به بچهایی که هر کدام استعداد کاملا گوناگونی دارند یاد میده! باعث میشه همه مثل هم فکر کنند و همه علمی رو که ممکنه برای یادگیری آن به دنیا نیامدند رو فرا بگیرند. این یعنی از شخصیتی که کائنات برای تو در نظر گرفتند دور شدن.

به طور کلی: ماتریکس یعنی مجموعه چیزهایی که سبب میشن به اهداف والات نرسی.

١,٧٩١
طلایی
٠
نقره‌ای
١٩
برنزی
١٩
تاریخ
٣ ماه پیش

همانگونه که گفتی ماتریکس در همه جا هست .
این جهان، جهان نیازمندی و وابستگی است، کنون چه در زندگی روزانه یا همینجا در آبادیس. این نیازهای ما است که ما را وابسته و سپس به این سو و آنسو می کشاند.
من هم بتازگی آگاه شده ام

-
٣ ماه پیش

یعنی میشه گفت ماتریکس بار معنایی منفی داره کلا؟

-
٢ ماه پیش

بله کاملا بار منفی داره اصلا چیز خوبی نیست! مجموعه عواملی رو که باعث شه شما به هدفتون و زندگیتون نررسید ، ماتریکس محسوب میشه . برای همین جدیدا مردم آگاه شدن و میگن که مدرسه باعث نمیشه به اهدافت برسی و درس رو باید بزاری کنار ( این مورد برای اهدافی که با درس خواندن تحقق پیدا نمیکنن رو شامل میشه نه برای مثال کسی که بخواد دکتر شه باید درس بخونه اما کسی که بخواهد برندی رو تاسیس کنه نیاز به درس خوندن نداره.

-
٢ ماه پیش

سیگما اصطلاحی امروزی برای مخاطب قرار دادن کسانی هست که خودشون رو با روابط جنسی و عشق و عاشقی زیاد درگیر نمیکنن ، سبک زندگی سالمی دارن ، ورزش و توسعه فردی جز اولیت هاشونه

از ماتریکس خارج شد هم بازم جز اصطلاحاتی هست که به تازگی در فضای مجازی زیاد گفته میشه. این اصطلاح رو بیشتر برای مسخره کردن کسی به کار میبرن درحالی که خیلی معنی عمیقی میتونه داشته باشه

هرمسخره کردنی قطعا که بار ارتعاشی معیوبی داره و به خودتون بستگی داره که چه جوری بخواید حرف بزنید

تاریخ
٣ ماه پیش

از ماتریکس خارج شدن در اصطلاح خیلی امروزی یعتی از تعجب یا ترس  از دنیای واقعی خارج شد __ اعتقاد دارند دنیای موازی داریم و برخی با هر گونه شوک از ان ممکن است هارج شوند بیشتر کنایه و مزاح است ،، سیگما رو نمیدونم خودم هم

٣٣
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٤
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما