پرسش خود را بپرسید

"حلبی اباد" به کجا میگن ؟

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٤٠٥

"حلبی اباد" 

به کجا میگن ؟

٣,٦١٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
١٩٨

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

قبل از انقلاب اسلامی   در محدوده میدان شوش تهران   پشت بازار سنگ تراش ها که در حاشیه ی میدان بود و در نزدیک زاغه های   کوره پزخانه یا همان خشت و آجر پزی بود افراد فقیری زندگی می کردند که بدلیل   بی خانمانی   سرپناهی از جنس حلبی گه عموما از حلب ضایعات روغن نباتی و بشگه ای مستعمل بودبجای خانه استفاده می کردند این محدوده فاقد هر گونه مکان رفاهی و حتی دستشویی و آب شرب بود که بعدا شهرکی کاروان را در مجاور دولت آباد  بصورت سازمانی ساخت و عده کثیری را اسکان داد و این چنین حلب آباد شوش منقرض شد . 

تاریخ
٣ ماه پیش

حلبی‌آباد یا منطقه آلونک‌نشین (به انگلیسی: Shanty town) یک محدوده مسکونی زاغه‌نشین دارای خانه‌های ساده و دست‌ساز است که این خانه‌ها عمدتاً به شکل کپر یا آلونک هستند. جنس دیوار و سقف خانه‌های حلبی آباد از چوب، تخته سه لا، ورق فلزات (مانند حلبی)، ورق‌های پلاستیکی و جعبه‌های مقوایی است. چنین شهرک‌هایی معمولاً در حاشیه شهرها، پارک‌های عمومی، یا در نزدیکی راه‌آهن، رودخانه‌ها، تالاب‌ها یا محل‌های دفن زباله در حاشیه شهرها یافت می‌شوند. حلبی آبادها اغلب فاقد زیرساخت‌های مناسب، از جمله بهداشت مناسب، تأمین آب سالم، برق، خیابان‌های بهداشتی یا سایر نیازهای اساسی برای پشتیبانی از سکونتگاه‌های انسانی هستند.
حلبی آبادها بیشتر در کشورهای در حال توسعه یافت می‌شوند. اما همچنین در بعضی از نقاط کشورهای توسعه یافته نیز مشاهده می‌شوند.

٥٣٤,١٥٧
طلایی
٣٤٨
نقره‌ای
٣,٨٤١
برنزی
٢,١٨٦
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما