پرسش خود را بپرسید

همه‌ی پاسخ‌ها

تعداد پاسخ‌ها: ٤٧,٧٧٧

٠ رأی
٥ پاسخ
١٦٧ بازدید

جناب ماسارو ایموتو  ، با برچسب زدن بر روی بطری اب ، و نوشتن کلمات مثبت و منفی بر روی برچسب ، بعد از مدت زمانی به بررسی مولکولهای اب با میکروسکوپ پرداختند .  ایشان دیدند که نوشتن کلمات مثبت ...

٣ هفته پیش
٠ رأی

سلام نه تنها آب بلکه تمام عناصر شعور دارند، خدا در قرآن میگه تمام آسمانها و زمین، و تمام آنچه در زمین هست، و بعد کلی تر میگه: هیچ چیزی نیست، مگر اینکه تسبیح خداوند رو میگه. خب این تسبیح ناشی از شعور ه ...

٣ هفته پیش
٢ رأی
٨ پاسخ
١٤٧ بازدید
چند گزینه‌ای

Amount over and beyond of what is needed

١ ماه پیش
٢ رأی

چرا گزینه انتخاب بهترین پاسخ گاهی ناپدید میشه همون تیک سبز

٣ هفته پیش
١ رأی
٤ پاسخ
١٣٩ بازدید

چرا خواب دیدن آدمی  را می بایست تعبیر کرد ؟  این کدها ، الگوها و نمادها از کجا می آیند ؟  چرا خوابهای ما ، بطور مستقیم به ما پیام نمی دهند و به اشکال کد و نماد و الگو ، می بینیم؟  آیا اینها از جهان غیب هستند یا از مغز یا از ذهن ؟  آیا حیوانات نیز با کد و الگو و نماد ، خواب می بینند؟ لطفا مثال بیاورید . 

٥ ماه پیش
٣ رأی

درود      خواب‌ها اغلب به صورت کدها، نمادها، و الگوها ظاهر می‌شوند، نه پیام‌های مستقیم. دلیل اصلی این است که مغز در حالت خواب، به ویژه در مرحله REM (حرکت سریع چشم)، اطلاعات را به شیوه‌ ...

٣ هفته پیش
٢ رأی
تیک ٥ پاسخ
١,٢٣٧ بازدید

آیا دانش،بدونِ خرد فایده ای دارد ؟  آیا خرد  مانند دانش ، قابل آموزش است؟  آیا می توان خرد را با دلیل و منطقِ دانش اثبات کرد ؟  آیا چون علم و دانش ، قادر به اثبات و دلیل آوردن ب ...

٣ ماه پیش
٦ رأی

درود   برگرفته از دستیار هوش مصنوعی:      آیا دانش بدون خرد فایده‌ای دارد؟ دانش (Knowledge) مجموعه‌ای از اطلاعات، مهارت‌ها و آگاهی‌هایی است که از طریق تجربه یا آموزش به دست می‌آ ...

٣ هفته پیش
١ رأی
تیک ٦ پاسخ
١٦٢ بازدید

منظور از بیدارتر و آگاه تر   دراین بیت چیست ؟ 

١ ماه پیش
٤ رأی

درود  «بیدارتر» و «آگاه‌تر» به معنای آگاهی عمیق‌تر از حقیقت هستی، دردهای جهان، و رنج‌های انسانی است. مولانا در این بیت به این مفهوم اشاره می‌ فرماید  که : بیدارتر بودن: یعنی چشم دل بازتر اس ...

٣ هفته پیش
١ رأی
٧ پاسخ
٢٢٦ بازدید

بیت عاقبت بینست عقل از خاصیت نفس باشد کو نبیند عاقبت  چگونه تضاد بین عقل و نفس را توضیح می‌دهد و مولانا چگونه عقل را به عنوان وسیله‌ای برای دیدن عاقبت معرفی می‌کند؟  

١ سال پیش
٤ رأی

درود      مولانا می‌ فرمایند:  عقل از روی «خاصیت» (یعنی ویژگی ذاتی خود) می‌تواند عاقبت کارها را ببیند و انسان را به نوعی آسیب زدا می کند، یعنی  از آسیب‌ها و پشیمانی‌های آینده ...

٣ هفته پیش
٠ رأی
٥ پاسخ
١٦٧ بازدید

جناب ماسارو ایموتو  ، با برچسب زدن بر روی بطری اب ، و نوشتن کلمات مثبت و منفی بر روی برچسب ، بعد از مدت زمانی به بررسی مولکولهای اب با میکروسکوپ پرداختند .  ایشان دیدند که نوشتن کلمات مثبت ...

٣ هفته پیش
٦ رأی

درود، نقل قول یا بازگفت از استاد دکتر دهقانی : پرسش شما به یکی از بحث‌برانگیزترین مباحث میان علم و عرفان اشاره دارد. از دید علم مدرن، مولکول‌های آب تحت تأثیر میدان‌های الکترو مغناطیسی، ارتعاشات صوتی، ...

٣ هفته پیش
٤ رأی
١٥ پاسخ
٢٦٢ بازدید

صدای ناشناس، کمی عجیب، کاملاً واقعی آقای میلانی در قفقاز منشی تاجری بود و به کار اشتغال داشت، روزی که در تجارتخانه تنها بود صدائی شنید که گفت: تا چند لحظه دیگر فلان شخص وارد میشود، حاجتی دارد کارش را ...

٢ ماه پیش
٠ رأی

۵. پنج حس ، پنج وجه .  حس ششم یا تفکر و تعقل و تصور و تجسم و تخیل و توهم ، وجه ششم .  حالا فهمیدی حس ششم یعنی چی ؟ احساسات بر روی هر وجه حس ، تعریف میشن .  عاملهای روان هم ، بر هر وجه حس تعریف میشن که احساسات رو پدیدار می کنن . در ۱۲ وجهی ، تا آسمان پنجم هست .  در مخروط ، تا آسمان نهم مغز یا شمس الحق هست . 

٣ هفته پیش
٤ رأی
١٥ پاسخ
٢٦٢ بازدید

صدای ناشناس، کمی عجیب، کاملاً واقعی آقای میلانی در قفقاز منشی تاجری بود و به کار اشتغال داشت، روزی که در تجارتخانه تنها بود صدائی شنید که گفت: تا چند لحظه دیگر فلان شخص وارد میشود، حاجتی دارد کارش را ...

٢ ماه پیش
٠ رأی

۴. وجوه با هم تفاوت دارند . اما سرعت چرخش ، غیر قابل تصور هست .  مثلا شما جلوی تلویزیون نشستی .‌چشم داره صفحه نمایش رو می بینه . وارد فکر کردن عمیق میشی و در خودت تصویرسازی فکرت رو می بینی . یهو ...

٣ هفته پیش
٠ رأی
٣ پاسخ
٨٥٩ بازدید

درود! دوستان خواهشمندم که نظر خود را در رابطه با چیستی این جمله و جملات مشابهش از نظر  دستوری بگویید: من تو را هستم.  یعنی "من به تو میل دارم؛ من تو را می‌خواهم؛ من خواستارتم؛ من میلِ تو دا ...

٤ ماه پیش
٠ رأی

خب من خودم جواب را یافتم و برای کسانی که احتمالاً اینجا را می‌خوانند و دنبال جواب هستند، این پیام را می‌گذارم. من تو را [مایل] هستم.  من فسنجان را  [مایل]  هستم. خلاصه بگم که در این  دو جمله "تو  و فسنجان"  مفعول مستقیم هستند و واژۀ "مایل"  متمم نهادی (Subject complement) است.

٣ هفته پیش