جناب ماسارو ایموتو ، با برچسب زدن بر روی بطری اب ، و نوشتن کلمات مثبت و منفی بر روی برچسب ، بعد از مدت زمانی به بررسی مولکولهای اب با میکروسکوپ پرداختند . ایشان دیدند که نوشتن کلمات مثبت ...
سلام نه تنها آب بلکه تمام عناصر شعور دارند، خدا در قرآن میگه تمام آسمانها و زمین، و تمام آنچه در زمین هست، و بعد کلی تر میگه: هیچ چیزی نیست، مگر اینکه تسبیح خداوند رو میگه. خب این تسبیح ناشی از شعور ه ...
چرا گزینه انتخاب بهترین پاسخ گاهی ناپدید میشه همون تیک سبز
چرا خواب دیدن آدمی را می بایست تعبیر کرد ؟ این کدها ، الگوها و نمادها از کجا می آیند ؟ چرا خوابهای ما ، بطور مستقیم به ما پیام نمی دهند و به اشکال کد و نماد و الگو ، می بینیم؟ آیا اینها از جهان غیب هستند یا از مغز یا از ذهن ؟ آیا حیوانات نیز با کد و الگو و نماد ، خواب می بینند؟ لطفا مثال بیاورید .
درود خوابها اغلب به صورت کدها، نمادها، و الگوها ظاهر میشوند، نه پیامهای مستقیم. دلیل اصلی این است که مغز در حالت خواب، به ویژه در مرحله REM (حرکت سریع چشم)، اطلاعات را به شیوه ...
آیا دانش،بدونِ خرد فایده ای دارد ؟ آیا خرد مانند دانش ، قابل آموزش است؟ آیا می توان خرد را با دلیل و منطقِ دانش اثبات کرد ؟ آیا چون علم و دانش ، قادر به اثبات و دلیل آوردن ب ...
درود برگرفته از دستیار هوش مصنوعی: آیا دانش بدون خرد فایدهای دارد؟ دانش (Knowledge) مجموعهای از اطلاعات، مهارتها و آگاهیهایی است که از طریق تجربه یا آموزش به دست میآ ...
منظور از بیدارتر و آگاه تر دراین بیت چیست ؟
درود «بیدارتر» و «آگاهتر» به معنای آگاهی عمیقتر از حقیقت هستی، دردهای جهان، و رنجهای انسانی است. مولانا در این بیت به این مفهوم اشاره می فرماید که : بیدارتر بودن: یعنی چشم دل بازتر اس ...
بیت عاقبت بینست عقل از خاصیت نفس باشد کو نبیند عاقبت چگونه تضاد بین عقل و نفس را توضیح میدهد و مولانا چگونه عقل را به عنوان وسیلهای برای دیدن عاقبت معرفی میکند؟
درود مولانا می فرمایند: عقل از روی «خاصیت» (یعنی ویژگی ذاتی خود) میتواند عاقبت کارها را ببیند و انسان را به نوعی آسیب زدا می کند، یعنی از آسیبها و پشیمانیهای آینده ...
جناب ماسارو ایموتو ، با برچسب زدن بر روی بطری اب ، و نوشتن کلمات مثبت و منفی بر روی برچسب ، بعد از مدت زمانی به بررسی مولکولهای اب با میکروسکوپ پرداختند . ایشان دیدند که نوشتن کلمات مثبت ...
درود، نقل قول یا بازگفت از استاد دکتر دهقانی : پرسش شما به یکی از بحثبرانگیزترین مباحث میان علم و عرفان اشاره دارد. از دید علم مدرن، مولکولهای آب تحت تأثیر میدانهای الکترو مغناطیسی، ارتعاشات صوتی، ...
صدای ناشناس، کمی عجیب، کاملاً واقعی آقای میلانی در قفقاز منشی تاجری بود و به کار اشتغال داشت، روزی که در تجارتخانه تنها بود صدائی شنید که گفت: تا چند لحظه دیگر فلان شخص وارد میشود، حاجتی دارد کارش را ...
۵. پنج حس ، پنج وجه . حس ششم یا تفکر و تعقل و تصور و تجسم و تخیل و توهم ، وجه ششم . حالا فهمیدی حس ششم یعنی چی ؟ احساسات بر روی هر وجه حس ، تعریف میشن . عاملهای روان هم ، بر هر وجه حس تعریف میشن که احساسات رو پدیدار می کنن . در ۱۲ وجهی ، تا آسمان پنجم هست . در مخروط ، تا آسمان نهم مغز یا شمس الحق هست .
صدای ناشناس، کمی عجیب، کاملاً واقعی آقای میلانی در قفقاز منشی تاجری بود و به کار اشتغال داشت، روزی که در تجارتخانه تنها بود صدائی شنید که گفت: تا چند لحظه دیگر فلان شخص وارد میشود، حاجتی دارد کارش را ...
۴. وجوه با هم تفاوت دارند . اما سرعت چرخش ، غیر قابل تصور هست . مثلا شما جلوی تلویزیون نشستی .چشم داره صفحه نمایش رو می بینه . وارد فکر کردن عمیق میشی و در خودت تصویرسازی فکرت رو می بینی . یهو ...
درود! دوستان خواهشمندم که نظر خود را در رابطه با چیستی این جمله و جملات مشابهش از نظر دستوری بگویید: من تو را هستم. یعنی "من به تو میل دارم؛ من تو را میخواهم؛ من خواستارتم؛ من میلِ تو دا ...
خب من خودم جواب را یافتم و برای کسانی که احتمالاً اینجا را میخوانند و دنبال جواب هستند، این پیام را میگذارم. من تو را [مایل] هستم. من فسنجان را [مایل] هستم. خلاصه بگم که در این دو جمله "تو و فسنجان" مفعول مستقیم هستند و واژۀ "مایل" متمم نهادی (Subject complement) است.