پرسش خود را بپرسید

درباره‌ی فلسفه وجودی

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
٢٥٤

چرا در فلسفه میگن هیچی وجود نداره به ته هرچی فکر کنی هیچی نیست؟

آیا شما این مسئله رو قبول دارید واگرنه به چه دلیل؟

٤٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٣

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در فلسفه، دیدگاه‌های مختلفی درباره وجود و عدم وجود وجود دارد. برخی از فلاسفه معتقدند که هیچ چیز وجود ندارد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که چیزهای زیادی وجود دارد.

دلایل مختلفی برای این دیدگاه که "هیچ چیز وجود ندارد" وجود دارد:
  • تناقضات: برخی از فلاسفه استدلال می‌کنند که اگر به اندازه کافی عمیق به ماهیت واقعیت فکر کنیم، تناقضاتی پیدا می‌کنیم که نشان می‌دهد چیزی وجود ندارد. به عنوان مثال، مفهوم حرکت را در نظر بگیرید. اگر چیزی در حال حرکت باشد، باید هم در مکانی باشد و هم در مکانی نباشد. این یک تناقض است، زیرا چیزی نمی‌تواند همزمان در دو مکان باشد و نباشد.
  • عدم وجود شواهد: برخی دیگر از فلاسفه استدلال می‌کنند که هیچ مدرکی برای اثبات وجود چیزی وجود ندارد. تمام شواهدی که داریم از طریق حواسمان به دست می‌آید، اما حواسمان می‌توانند ما را فریب دهند. به عنوان مثال، ممکن است یک мираژ را در بیابان ببینیم، اما در واقع چیزی وجود ندارد.
  • ذهنیت: برخی دیگر از فلاسفه استدلال می‌کنند که همه چیز ذهنی است و هیچ واقعیت عینی وجود ندارد. به عبارت دیگر، واقعیت فقط چیزی است که ما آن را درک می‌کنیم و ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد.
٦١,٤٣٨
طلایی
٩٤
نقره‌ای
٦٠٧
برنزی
٥٨٨
تاریخ
٢ ماه پیش

سوال شما هشت میلیارد جواب دارد،

چون هیچ چیز بیرون از  ذهن و اندیشه انسان وجود ندارد  (فلسفه خیامی )

ما لعبتکانیم و فلک لعبت باز

از روی حقیقتی نه از روی مجاز

..‌.

٢٢
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٤
تاریخ
٢ ماه پیش

فلسفه نحوه درست فکر کردن را می آموزد و میتواند نادرستی استدلال های اشتباه را به ما نشان دهد و منجر به خردمند تر شدن میشود

٣٤٢
طلایی
٠
نقره‌ای
١١
برنزی
٥
تاریخ
٢ ماه پیش

سلام

شاید بشه گفت قطعیت در اون نیست. ولی حتی در علوم دیگر هم علم پیشرفت میکنه و میفهمیم چیزهایی که قبلا در فلان زمینه میدونستیم اشتباه بوده و الان کشف های جدید راهی جدید به بشر نشون میده. نقطه نظر ها و اندیشه ها در فلسفه های مختلف بعضا رو در روی هم قرار میگیرن، هر کسی از دیدگاه خودش و دریافت از کتاب هایی که خونده نظراتش رو پیش میبره. بیشتر مهم اینه که واقعا فکر  کنیم و دنبال جواب علت ها بگردیم، البته بدون تعصب و تحجر. ایم واقعا بحث طولانی و پر از پرانتز هستش. آدم هر چی بنویسه کمه و شاید نشه منظور رو کامل رسوند

٢٤
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما