پرسش خود را بپرسید

ایین الف با همزه به چه معنا است

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٥٤

در کتابی خواندم که (به نزدیک آن غار دههی است که آن را ایین می خوانند و آن دیهرا بدان نسبت می برند که معنی ایین یعنی موم دیه است ) می خواستم ببینم که کلمه ایین آیا درست خوانده شده یا خیر شاید ایدن یا ایج بوده است چون این کلمه خوانا نبود پرسیدم شاید کسی به این سوال پاسخ داد .کتاب ادواردسین به نظرم سفرنامه باشد به دیار فارس و شبانکاره 

١٦٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٥
برنزی
٨

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در مورد کلمه "ایین" با همزه، بر اساس منابع موجود، به نظر میرسد که این کلمه در زبان فارسی به معنای "آیین" یا "روش و رسم" استفاده میشود . همچنین، "ایین" میتواند به معنای "موم دیه" باشد، که احتمالاً به مومی اشاره دارد که به عنوان دیه یا جبران خسارت استفاده میشده است. این معنا ممکن است در ارتباط با آداب و رسوم خاصی در منطقهای خاص یا در زمانی خاص مورد استفاده قرار گرفته باشد.

  در مورد کتابی که به آن اشاره کردید، اگر منظور شما کتابی از "ادوارد براون" است که درباره سفرهای او به ایران و منطقه شبانکاره نوشته شده، ممکن است به دلیل تفاوتهای املایی و ترجمه، کلمه "ایین" به شکلهای مختلفی نوشته شده باشد. اما برای اطمینان بیشتر و یافتن اطلاعات دقیقتر، توصیه میشود به نسخه اصلی کتاب مراجعه کنید یا از منابع معتبر دیگری که به تحقیق در مورد این کتاب پرداختهاند، کمک بگیرید.

١٧,٩٤٣
طلایی
٢٣
نقره‌ای
٣٧١
برنزی
١٧١
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما