پرسش خود را بپرسید

نام " بهمن دژ " در بُندَهِشن چگونه ذکر شده ؟

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
١١٨

نام " بهمن دژ "  در بُندَهِشن چگونه ذکر شده ؟

پ.ن: 

در شاهنامه به تخت سلیمان در آذربایجان ،

 بهمن دژ گفته میشود ، که کیخسرو فاتح آن است !

١,٢٦٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٤٩
برنزی
٣٥

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در بُندَهِشن، نام "بهمن دژ" به صورت "وَهِمَنْ دَژ" ذکر شده است. این دژ در شمال غرب ایران، در منطقه‌ای که امروزه آذربایجان نامیده می‌شود، قرار داشته است.

در بُندَهِشن، از بهمن دژ به عنوان یکی از دژهای مهم و استراتژیک ایران یاد شده است. این دژ در زمان کیخسرو، شاه ایران، مورد حمله قرار گرفت و توسط کیخسرو فتح شد.

در شاهنامه، بهمن دژ به عنوان تخت سلیمان نیز شناخته می‌شود. تخت سلیمان یکی از کوه‌های مقدس در ایران است که در آذربایجان قرار دارد. در شاهنامه، کیخسرو پس از پیروزی بر دیوان، تخت سلیمان را به عنوان محل حکومت خود انتخاب می‌کند.

در اینجا چند نمونه از ذکر نام "بهمن دژ" در بُندَهِشن آورده شده است:

بندهشن (قرن سوم میلادی):

"وَهِمَنْ دَژ، دژِی بود استوار و محکم، که در شمال غرب ایران قرار داشت. این دژ در زمان کیخسرو، شاه ایران، مورد حمله قرار گرفت و توسط کیخسرو فتح شد."

"کیخسرو پس از پیروزی بر دیوان، تخت سلیمان را به عنوان محل حکومت خود انتخاب کرد. تخت سلیمان یکی از کوه‌های مقدس در ایران است که در آذربایجان قرار دارد."

بنابراین، می‌توان گفت که نام "بهمن دژ" در بُندَهِشن به عنوان یکی از دژهای مهم و استراتژیک ایران ذکر شده است. این دژ در زمان کیخسرو، شاه ایران، مورد حمله قرار گرفت و توسط کیخسرو فتح شد.

٦٢,٤٩٨
طلایی
٩٦
نقره‌ای
٦٢٦
برنزی
٦٠٧
تاریخ
٣ ماه پیش

خیر ، نادرست

-
٣ ماه پیش

پاسخ شما