پرسش خود را بپرسید

معنی و ریشه کلمه وایتکس

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
١٨٢

درود . لطفا  بفرمایید این کلمه وایتکس آیا ایرانی است یا خیر و اینکه به چه معنی میباشد که هیچ کجا حتی اپراتورهای شرکت شمین (وایتکس) هم اطلاعی ندارند و همه متفق القول آن را به معنی سفید کننده میدانند؟

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در  ترجمه گوگل هیچ کلمه انگلیسی به این شکل وجود نداره؟   whitex این کلمه روی برند شرکت هست که معادلی در زبان انگلیسی ندارد؟

تاریخ
٤ ماه پیش

کلمهٔ «وایتکس» یک واژهٔ انگلیسی است که به معنای «سفید کننده» است. این کلمه از ترکیب دو واژهٔ «white» به معنای «سفید» و «ox» به معنای «اکسیژن» تشکیل شده است.

در ایران، این کلمه برای اولین بار توسط شرکت شمین در سال ۱۳۴۲ استفاده شد. این شرکت، نام «وایتکس» را برای یک محصول سفیدکنندهٔ شوینده انتخاب کرد. این نام، به سرعت در بین مردم ایران محبوب شد و امروزه به عنوان یک نام عام برای تمام محصولات سفیدکنندهٔ شوینده استفاده می‌شود.

بنابراین، می‌توان گفت که کلمهٔ «وایتکس» یک واژهٔ انگلیسی است که در ایران به عنوان یک نام عام برای محصولات سفیدکنندهٔ شوینده استفاده می‌شود.

در مورد اینکه چرا اپراتورهای شرکت شمین از معنای این کلمه اطلاعی ندارند، می‌توان گفت که این کلمه برای آنها یک نام تجاری است و آنها نیازی به دانستن معنای آن ندارند. همچنین، ممکن است این کلمه در فرهنگ انگلیسی معنای دیگری داشته باشد که آنها از آن اطلاعی ندارند.

در نهایت، می‌توان گفت که کلمهٔ «وایتکس» یک واژهٔ انگلیسی است که در ایران به عنوان یک نام عام برای محصولات سفیدکنندهٔ شوینده استفاده می‌شود. این کلمه، معنای خاصی ندارد و تنها به عنوان یک نام تجاری شناخته می‌شود.

٦٦,٩٤٧
طلایی
١٠٥
نقره‌ای
٦٩٣
برنزی
٧٦٣
تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما