پرسش خود را بپرسید

قانون " کاتسا"

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٢٣٥

 قانون

   " کاتسا"

چیست ؟ در چه زمانی و برای چی تصویب شد ؟

١,٣٣٧
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٦٦

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

قانون "کاتسا" که مخفف Countering America's Adversaries Through sanctions Act است، یک قانون تحریمی امریکایی است که به منظور مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم تصویب شده است . این قانون در چهارم مرداد  ۱۳۹۶(۲۶ ژوئیه ۲۰۱۷) در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب و در یازدهم مرداد ۱۳۹۶ (۲ اوت ۲۰۱۷) توسط رئیسجمهور وقت، دونالد ترامپ، امضا شد. این قانون عمدتاً بر روی توان دفاعی و تسلیحاتی کشورهایی مانند ایران، کره شمالی و روسیه متمرکز است و هدف آن ضربه زدن به نیروهای مسلح این کشورها و مقابله با فعالیتهایی است که به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا تلقی میشوند .

٢٥,١٢١
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٦١٣
برنزی
١٩٧
تاریخ
٣ ماه پیش

قانون کاتسا که مخفف Countering America's Adversaries Through sanctions Act است، قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است که بر اساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شده است.

 این قانون راهبرد منطقه ای مقابله با تهدیدهای متعارف و غیرمتوازن ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، اعمال تحریم های بیشتر در پاسخ به برنامه موشک های بالستیک ایران، اعمال تحریم های مرتبط با تروریسم در رابطه با سپاه پاسداران، اعمال تحریم های بیشتر در رابطه با اشخاص مسئول در نقض حقوق بشر، اعمال تحریم های تسلیحاتی، تداوم تاثیر تحریم های مرتبط با حمایت ایران از تروریسم، گزارش درباره هماهنگی تحریم ها میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا و گزارش درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را شامل می شود.

قانون کاتسا چهارم مرداد 96 در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و 11 مرداد ماه توسط ترامپ امضا شد . بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف 90 روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.

٥٣٤,١١٧
طلایی
٣٤٨
نقره‌ای
٣,٨٤١
برنزی
٢,١٨٦
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما