پرسش خود را بپرسید

فرق "product thinking vs design thinking"

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
٨٥

فرق

 "product thinking

 vs

 design thinking"

چیه ؟

٢,٧٤٩
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١١٠

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

"تفکر محصول (product thinking)" و "تفکر طراحی ( design thinking)"، دو رویکرد مکمل به توسعه محصول هستند که برخی از شباهتها را به اشتراک می گذارند اما همچنین تفاوتهای متمایزی دارند.

تفکر محصول، یک رویکرد فرآیند محور است که بر ایجاد محصولاتی که نیازهای کاربران را برآورده می کند، تمرکز دارد. بر اهمیت درک نیازهای کاربر، تعریف الزامات محصول و طراحی محصولاتی که آسان برای استفاده و ارزشمند هستند، تأکید دارد.

تفکر طراحی، یک رویکرد انسان محور است که بر همدلی، خلاقیت و تکرار تأکید دارد. شامل درک نیازها و نقاط درد کاربران، طوفان فکری راه حل ها، نمونه سازی و آزمایش برای تصفیه آن راه حل ها است.

به طور کلی، تفکر محصول بیشتر بر جنبه های تحلیلی و فنی توسعه محصول متمرکز است، در حالی که تفکر طراحی بیشتر بر جنبه های خلاقانه و انسان محور متمرکز است.
٦٨,٣٧٧
طلایی
١٠٧
نقره‌ای
٦٩٧
برنزی
٨٤٠
تاریخ
٤ ماه پیش

"thinking about making a new product"

وقتی که در مورد تولید یک محصول جدید فکر میکنیم میگیم: product thinking

Product thinking aims to solve real problems by building meaningful solutions

در این رویکرد هدف ما ارائه راه حل های هدف دار برای حل مشکلات واقعی مشتریان و افراد است. در واقع در این رویکرد ما مشکل اصلی کاربر یا مشتری رو می فهمیم.

اما

Design thinking:

"Design thinking" means coming up with new ideas and solutions to problems by focusing on the needs of the people who will use them.

وقتی که  ایده های جدیدی رو برای حل مشکلات پیشنهاد میدیم  و تمرکزمون بر روی افرادی هست که قراره اون محصول رو استفاده کنند یا از خدماتی بهره ببرند. یعنی در واقع  رویکرد ما انسان محور هست و براساس نیازهای مشتریان و یا افراد، پیشنهاداتی  داده میشه و design میشه

ترجمه اش هم میشه: تفکر طراحی 

جمع بندی: Product thinking ما رو با مشکلات  اصلی  که باهاش روبرو هستیم مواجه میکنه و به چنین سوالاتی پاسخ میده: مشکل چیه؟ چرا این مشکل را حل کنیم؟  چگونه راه حل اجرا خواهد شد؟

اما Design thinking به افراد، رفتارها و نیازها توجه میکنه و براساس همه این ها راه حل ارائه میده

تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما