پرسش خود را بپرسید

راه در جهان یکی است

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
١,٤٩١

بنظر شما ، کدام جمله منظور حضرت زرتشت بوده است ؟ و تفسیر کنید . 

" راه در جهان یکی است و ....... .   " 

٤٤ %

و آن ، راهِ راستی است . راه مستقیمی است .

٤ پاسخ
٤٤ %

و آن راهِ راستی است . راه نیکوئی است .

٤ پاسخ
٠ %

و آن راه راست است . راه مستقیم است .

١١ %

راه راست است . راهِ درست بودن است .

١ پاسخ
٧,٧٢٠
طلایی
٣
نقره‌ای
٥٢
برنزی
٨٣

١٠ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
پاسخ کاربر: گزینه‌ی دوم
١,٨٦٦
طلایی
١
نقره‌ای
٤٩
برنزی
١١
تاریخ
١ هفته پیش

اوستا قدیم هیچ کسی نمیداند کی گفته کی گفته شد کجا گفته شد

بعداسلام  بعضیها مجهول الهویه ومجهول الاصل ومجهول النیه والقصد ...بنقل  قول  ...جمع آوری شده از کلام مردم ایران زمین..!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اوستا نو امروزی از مفاهیم قرآن گرفته شده وتطبیقش کردند تا پیروانش زندیق مخاطب نشوند وبا زمره کفار ومشرکین محسوب نشوند.منافقانه وزیرکانه.

قرآن عربی مبین هم ثبت شده وثابت هست کی گفته وکی وکجا  ومعتبرترین سند تاریخ بشر محسوب میشود.

ادعائ وجود ندارد واصلاُ نیاز به ادعاءی نیست ونبود ونخواهد شد.

حالا اول ثابت کن که راه راستی در متون قبل اسلام وجود دارد سپس به پرسش شما جواب علمی وعقلی ومنطقی وواقعی داده خواهدشد.

سپاس.

١٤٣,٢١٣
طلایی
١١٦
نقره‌ای
٥٧٤
برنزی
٨٨٠
تاریخ
٤ هفته پیش

جواب اشتباه همراه با تعصب و نادانی گذاشتید .
تمام این ادیان یک پیام و به یک صورت دارند . از قبل از ح ابراهیم و از ابراهیم تا الان ، همه پیام آوران یک چیز گفته اند . یک خدا . در قرآن هم تمام داستانهای پیامبران یا بزرگان قبل ح محمد نقل شده
پس ما را به راه راست هدایت کن ، توسط گذشتگان گفته شده . قران همان پیام ۱۲۴۰۰۰ پیام آور قبلیش هست منتها به عربی و فهم قوم عرب در ان زمان .

-
٣ هفته پیش

جناب العطار، با احترام. در پاسخ و نظرات شما تعصب و عدم همدلی آشکار است که شاید موجب دوری کاربران از برخی نظرات غنی شما شود. به برداشت من گویی تاریخ و تمدن را از منظر خاصی می بینید. پیشنهاد می کنم آنها را محدود به تعصب خود نکنید.

-
٣ هفته پیش

سلام دوباره
تعصب درکار نیست
احساساتی نظر نمیدم
ادعائی هم ندارم
. . .
بقول شما:زاویه دیدم بازه ومتفاوته.
هرکسی باندازه اطلاعاتش وتجربتشه وسفرهای بین اقوام وملل و. . .
دیدگاه خودش مشخص میشه.
مشخصه چند کشور سفر داشتی.
حد اقل ۱۵۰ ملت از نزدیک دیدم!
تعصبم کجا؟!!!!
کاشکی هرچی منتشرکردم خوانده باشید.
بازهم سپاس از نصیحتتان.

سپاس جناب العطار، امیدوارم اذیت نشوید. دلم نمی خواست این پاسخ را دهم. تاریخ در نظرات شما بعد از اسلام شروع می شود و محک سنجش زبان و ادبیات آمیخته و از جهتی مستقل پارسی و نه ( پارثی ) را زبان عربی تلقی می کنید. زبانها و فرهنگ ها و ادبیات و تاریخ انسانهای روی زمین در عین اینکه آمیخته و عجین شده یکدیگرند و هیچکدام ملاک سنجش با مقایسه نبوده، در عین حال قدمتی به سن انسانها دارند و مبدا آن هجوم و استیلای همسایه ها و فرهنگ جنوبی ساسانیان نیست.

-
٣ هفته پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی دوم
٢٦١
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
٦
تاریخ
١ ماه پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی اول
٢٣,٤٥٨
طلایی
٢٠
نقره‌ای
٥٢٧
برنزی
١٣٦
تاریخ
١ ماه پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی اول
٣٨٩
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢١
تاریخ
٢ ماه پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی اول

راه راستی ، منظور راه درستی و راستگوئی نیست . 

حتی پندار و گفتار و کردار ( امرار معاش ) نیک هم نیست . 

چون آدمی ۲۵ عامل روان زیبا دارد و پندار و گفتار و کردار نیک ، تنها ۳ عدد از این ۲۵ عامل روان سالم یا زیبا هستند . 

پس وقتی  پیام آوران فرمودن : 

راه راستی یا اهدنا الصزاط  المستقیم 

منظور بسیار عمیق و ژرف تر از فهم ظاهری جمله است . 

چراکه فرموده : راه  در جهان یکی است و آن راهِ راستی است . 

حالا هزاران فیلسوف و عقلا و ملا می توانند راه راستی یا درستی و نیکی را به گونه ای تعبیر و تفسیر کنند .پس راه درستی و نیکوئی در جهان یکی نیست . 

پس منظور چیست ؟ 

یعنی زمانی که نورِ جان یا آگاه بودن یا آنکس که آگاه از موضوعات است در چند راهی بدن و احساس و فکر و تعقل و توهم و تصور و تجسم و تخیل و همچنین راههای انواع یاد آوری خاطرات و انواع ارزش گذاری عاملهای روان قرار گرفته و نمی تواند حقیقت را بفهمد و ببیند . 

پس زمانی که نورِ آگاه بودن یا آنکس که آگاه است از بدن و احساس و  فکر و تعقل و توهم و تصور و تجسم و تخیل و همچنین راههای انواع یاد آوری خاطرات و انواع ارزش گذاری عاملهای روان  خلاص شد و رها شد 

حالا مستقیما از خرد آگاه می شود . 

یک کانال مستقیم بین ذره آگاه بودن و اقیانوس آگاه بودن برقرار می شود . 

پس نامگذاری خدا بیشمار است . 

تصور خدا بیشمار است . 

نیایش برتی خدا بیشمار است . 

وصف خدا بیشمار است . 

اما راه رسیدن به خدا یکی است و آن راه راست و مستقیم است .  

٧,٧٢٠
طلایی
٣
نقره‌ای
٥٢
برنزی
٨٣
تاریخ
٣ ماه پیش

اهدنا الصراط المستقیم .
راه در تعادل ماندن . در میانه بودن . متضاد ندارد و یکی است .
اما نکوئی یک متضاد دارد و آن زشت و ناپسند است . پس یکی نیست .

-
٣ ماه پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی دوم
٠
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٠
تاریخ
٤ ماه پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی چهارم
١,٤٨٩
طلایی
٠
نقره‌ای
٢٦
برنزی
٣٣
تاریخ
٤ ماه پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی اول
٤,٧٨٢
طلایی
٢
نقره‌ای
٦٢
برنزی
١٥
تاریخ
٤ ماه پیش
پاسخ کاربر: گزینه‌ی دوم
٢,٩٤٤
طلایی
٢
نقره‌ای
٣٧١
برنزی
٥٥
تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما