اصطلاح تخصصی " Channel Management " در مدیریت یعنی چی؟ معادل فارسی داره ؟
اصطلاح تخصصی " Channel Management "
در مدیریت یعنی چی؟ معادل فارسی داره ؟
٢ پاسخ
سلام
مدیریت کانال های فروش (مدیریت شبکه های فروش)
اصطلاح «مدیریت فنون بازاریابی» به طور گسترده در زمینهی بازاریابی فروش استفاده میشود. این فرآیند به عنوان فرآیندی تعریف میشود که در آن شرکت یا کمپانیِ خاصی، تکنیکهای مختلف بازاریابی و همچنین استراتژی های فروش را برای دستیابی به گسترده ترین پایگاه مشتری ممکن توسعه میدهد. در حقیقت، فنون بازاریابی چیزی جز راه ها یا خروجی هایی برای بازاریابی و فروش محصولات نیستند. هدف نهایی هر سازمانی ایجاد رابطه بهتر بین مشتری و محصول است.
به عبارت دیگر، مدیریت فنون بازاریابی به توسعه برنامهای برای فروش و خدمات رسانی به مشتریان در یک شکل خاص کمک میکند. هدف این است که ارتباط بین یک کسب و کار و مشتری ساده شود. برای انجام این کار، باید فنون خود را بر اساس ویژگیهای مشتریان خود تقسیم بندی کنید: نیازهای آنها، الگوهای خرید، عوامل موفقیت و غیره و سپس برنامه ای را سفارشی کنید که شامل اهداف، سیاست ها، محصولات، فروش و برنامه بازاریابی است. هدف مدیریت فنون بازاریابی برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان در شکل مطلوب است. اگر شرکت بتواند به طور موثر به این هدف دست یابد، مدیریت ایده بهتری خواهد داشت که کدامیک از فنون بازاریابی مناسب آن پایگاه مشتری خاص است. تکنیکهای مورد استفاده در هر شکل بازاریابی میتواند متفاوت باشد، اما استراتژی کلی همیشه باید کسبوکار را بهطور مداوم در طول ارتباط برندسازی کند.
مرجع انگلیسی: سایت 👇
https://economictimes.indiatimes.com/definition/channel-management